Heeft iemand dit gedaan, is het überhaupt mogelijk?
RBP LX said:Weet je of het alleen een kwestie is van het installeren van de module in het stuur (bedrading al af fabriek geïnstalleerd) of dat ik ook de bedrading naar de stereo moet leggen?
Die bijlagen werken niet. Heeft iemand hier een foto van?OK, ik heb hier een update over. Ik heb veel gezocht en gelezen en dankzij dpnvektor die een link heeft naar elektrische schema's in de automatische klimaatregelingsdraad, denk ik dat ik een antwoord heb. Om de stuurwiel audiobedieningsmod te voltooien, moet je de besturingsassemblage 36770-SNA-A11 (2006) of 36770-SNA-A12 (2007) aanschaffen. Ik denk niet dat er een verschil is tussen de twee onderdelen, maar ze hebben verschillende nummers. Vervolgens moet je de 2 draden installeren die ontbreken in voertuigen zonder audiobediening op het stuur. Kortom, je moet 2 draden trekken van de connector bij het stuurwiel naar de connector bij de audio-eenheid. Hier zijn enkele foto's van de betreffende connectoren.
Stuurwielconnector
View attachment 4597
Audio-eenheid connector
View attachment 4598
De weergave van deze connectoren is van achteren. Dus als je de DIY volgt die in de bovenstaande link is geplaatst, moet je het bovenste deel van de stuurkolomafdekking en het deel van het dashboard rond de audio-eenheid/klimaatregeling verwijderen. In plaats van de EX-bedradingsboom te kopen en draden te knippen/splicen, hoef je alleen de 2 getoonde draden van de ene connector naar de andere te trekken. Dit is voorlopig allemaal in theorie, want ik heb nog geen tijd gehad om dit te proberen, maar ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Als iemand dit voor mij probeert, laat me dan weten hoe het gaat.
Bedankt, RBP LX...Ik kijk uit naar je foto's en installatie-opmerkingen...Ik ben klaar om het onderdeel te bestellen, zolang je de auto niet helemaal uit elkaar hoeft te halen om deze upgrade te doen...RBP LX said:Ik haal zondag de nieuwe audio/cruise controls op. Ik zou hier zondag of maandag mee moeten beginnen. Ik denk niet dat de procedure ingewikkeld is, maar er zullen een paar dingen verwijderd moeten worden om de klus te klaren. Maak je geen zorgen, ik zal de procedure heel goed documenteren en veel foto's maken.:thumb:
Ik ben blij dat de upgrade werkt en ik weet dat je aan een DIY werkt...maar ik heb gewoon een korte vraag...moet je maar één onderdeel bestellen? Heb je het specifieke onderdeelnummer? Ik wil het graag alvast bestellen, zodat ik het misschien dit weekend kan installeren...waar heb je het besteld? Hoe lang duurde het voordat het aankwam? Bedankt...Ik waardeer al je hulp...kijk ernaar uit om mijn stuurwielbediening ook te laten werken...RBP LX said:Nou, geweldig nieuws iedereen, HET WERKT!!!!!arty: :rockwoot: Ik ben net bezig al mijn verbindingen op te schonen, maar ik wilde eerst het goede nieuws delen. Een complete how to wordt voor morgen of dinsdag gedaan.
Waar ben je in Alabama?Ik ben in Alabama... Ik zie dat je uit Canada komt... Hoe is het weer daarboven? Is het nog steeds koud...? Ik weet zeker dat je alle clichés over Alabama en het zuiden hebt gehoord... sommige zijn waar... sommige... verre van de waarheid.