8th Generation Honda Civic Forum banner

Installatie van audiobediening op het stuur

1 reading
455K views 405 replies 124 participants last post by  kthree  
#1 ·
Heeft iemand dit gedaan, is het überhaupt mogelijk?

#6 ·
Na het lezen van de doe-het-zelf in de hierboven genoemde thread ben ik nog steeds een beetje in de war. Heeft iemand anders dit geprobeerd? Helaas is de doe-het-zelf een knip- en plakbewerking van een ander forum "HondaPartsDeals" en de poster "Avenger" heeft de mod niet geprobeerd, ook de oorspronkelijke schrijver van de how-to "CivicMania" van het HondaPartsDeals forum is onbereikbaar. Als iemand bekend is met deze persoon en een forum kent waar ze vaak komen, laat het me dan weten.

#7 ·
OK, ik heb hier een update over. Ik heb veel gezocht en gelezen en dankzij dpnvektor die een link heeft naar elektrische schema's in de thread over automatische klimaatregeling, denk ik dat ik een antwoord heb. Om de mod voor de audiobediening op het stuurwiel te voltooien, moet je de bedieningsmodule 36770-SNA-A11 (2006) of 36770-SNA-A12 (2007) aanschaffen. Ik denk niet dat er een verschil is tussen de twee onderdelen, maar ze hebben verschillende nummers. Vervolgens moet je de 2 draden installeren die ontbreken in voertuigen zonder audiobediening op het stuurwiel. Kortom, je moet 2 draden trekken van de connector bij het stuurwiel naar de connector bij de audio-unit. Hier zijn enkele foto's van de betreffende connectoren.

Stuurwielconnector
View attachment 4597

Audio-unit connector
View attachment 4598

De weergave van deze connectoren is van achteren. Dus als je de DIY volgt die in de bovenstaande link is geplaatst, moet je het bovenste deel van de stuurkolomafdekking en het deel van het dashboard rond de audio-unit/klimaatregeling verwijderen. In plaats van de EX-bedrading te kopen en draden te knippen/splicen, hoef je alleen de 2 getoonde draden van de ene connector naar de andere te trekken. Dit is voorlopig allemaal in theorie, want ik heb nog geen tijd gehad om dit te proberen, maar ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Als iemand dit voor mij probeert, laat het me dan weten hoe het gaat.

Attachments

#249 ·
OK, ik heb hier een update over. Ik heb veel gezocht en gelezen en dankzij dpnvektor die een link heeft naar elektrische schema's in de automatische klimaatregelingsdraad, denk ik dat ik een antwoord heb. Om de stuurwiel audiobedieningsmod te voltooien, moet je de besturingsassemblage 36770-SNA-A11 (2006) of 36770-SNA-A12 (2007) aanschaffen. Ik denk niet dat er een verschil is tussen de twee onderdelen, maar ze hebben verschillende nummers. Vervolgens moet je de 2 draden installeren die ontbreken in voertuigen zonder audiobediening op het stuur. Kortom, je moet 2 draden trekken van de connector bij het stuurwiel naar de connector bij de audio-eenheid. Hier zijn enkele foto's van de betreffende connectoren.

Stuurwielconnector
View attachment 4597

Audio-eenheid connector
View attachment 4598

De weergave van deze connectoren is van achteren. Dus als je de DIY volgt die in de bovenstaande link is geplaatst, moet je het bovenste deel van de stuurkolomafdekking en het deel van het dashboard rond de audio-eenheid/klimaatregeling verwijderen. In plaats van de EX-bedradingsboom te kopen en draden te knippen/splicen, hoef je alleen de 2 getoonde draden van de ene connector naar de andere te trekken. Dit is voorlopig allemaal in theorie, want ik heb nog geen tijd gehad om dit te proberen, maar ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Als iemand dit voor mij probeert, laat me dan weten hoe het gaat.
Die bijlagen werken niet. Heeft iemand hier een foto van?

#9 ·
Ik zou deze theorie graag willen testen, maar Canadese Honda-dealers vragen een belachelijk bedrag voor de bedieningsschakelaars, hier 125 dollar vergeleken met 50 dollar in de VS. Wil iemand een set bedieningselementen kopen en naar mij verzenden? Ik heb alle online dealers geprobeerd en er is geen manier om alle rechten, belastingen en makelaarskosten te vermijden die gepaard gaan met het kopen bij hen. Een particulier zou ze echter kunnen kopen en als cadeau kunnen verzenden met een waarde van minder dan 20 dollar, waardoor alle kosten die gepaard gaan met grensoverschrijdend winkelen, worden geëlimineerd. Ik betaal graag voor het onderdeel en de verzending via PayPal.

#11 ·
Ik wil het doen op mijn 07 LX sedan. Ik heb het onderdeel besteld en het wordt naar mijn oom in Florida verzonden. Hij keert eind van de maand terug naar Canada (hij brengt daar de winters door), dus ik zal de installatie en de "how to" gids op dat moment doen. Als je het voor mij doet, stuur me dan een PM of meld je hier.

#17 ·
Ik haal de nieuwe audio/cruise controls op zondag op. Ik zou hier ofwel zondag of maandag mee moeten beginnen. Ik denk niet dat de procedure ingewikkeld is, maar er zullen een paar dingen verwijderd moeten worden om de klus te klaren. Maak je geen zorgen, ik zal de procedure heel goed documenteren en veel foto's maken.:thumb:

#18 ·
RBP LX said:
Ik haal zondag de nieuwe audio/cruise controls op. Ik zou hier zondag of maandag mee moeten beginnen. Ik denk niet dat de procedure ingewikkeld is, maar er zullen een paar dingen verwijderd moeten worden om de klus te klaren. Maak je geen zorgen, ik zal de procedure heel goed documenteren en veel foto's maken.:thumb:
Bedankt, RBP LX...Ik kijk uit naar je foto's en installatie-opmerkingen...Ik ben klaar om het onderdeel te bestellen, zolang je de auto niet helemaal uit elkaar hoeft te halen om deze upgrade te doen...

#20 ·
RBP LX said:
Nou, geweldig nieuws iedereen, HET WERKT!!!!!:party: :rockwoot: Ik ben net bezig al mijn verbindingen op te schonen, maar ik wilde eerst het goede nieuws delen. Een complete how to wordt voor morgen of dinsdag gedaan.
Ik ben blij dat de upgrade werkt en ik weet dat je aan een DIY werkt...maar ik heb gewoon een korte vraag...moet je maar één onderdeel bestellen? Heb je het specifieke onderdeelnummer? Ik wil het graag alvast bestellen, zodat ik het misschien dit weekend kan installeren...waar heb je het besteld? Hoe lang duurde het voordat het aankwam? Bedankt...Ik waardeer al je hulp...kijk ernaar uit om mijn stuurwielbediening ook te laten werken...

#21 ·
Onderdeelnummer staat in bericht #7 van pagina 1. Het is het enige onderdeel dat je nodig hebt. Ik heb de mijne online besteld bij Majestic Honda en het laten verzenden naar een familielid in Florida, die het vorige week terugbracht. De meeste online onderdelenbedrijven verzenden niet naar Canada en als ze dat wel doen, is het belachelijk duur voor zo'n klein onderdeel, dus je **** het beter in Canada kopen. Honda-dealers in Canada verkopen het voor $110.