8th Generation Honda Civic Forum banner
61 - 71 of 71 Posts
Ik heb een '08 Civic EX met 67.000 mijl en de originele PCV-klep. Vorige week besloten om deze te vervangen, omdat het onderdeel goedkoop is. ERG blij dat ik het gedaan heb. Het stationair draaien is veel, veel soepeler, als boter. De acceleratie is ook beter door minder aarzeling. Mijn OCD-brein kan dat met vertrouwen zeggen!! Ik heb zowel op de snelweg als in stop-and-go-verkeer met de nieuwe PCV-klep gereden. Ik raad vervanging ten zeerste aan voor iedereen, vooral als uw huidige klep 60.000 mijl of meer heeft. P.S.—Ik heb nog geen volle tank verbruikt, dus ik kan momenteel niets zeggen over de mpg.

Ik heb een '08 Civic EX met 67.000 mijl en de originele PCV-klep. Besloten om het vorige week te vervangen, omdat het onderdeel goedkoop is. ERG blij dat ik het gedaan heb. Het stationair draaien is veel soepeler, als boter. De acceleratie is ook beter door minder aarzeling. Mijn OCD-brein kan dat met vertrouwen zeggen!!
Ik heb zowel op de snelweg als in stop-and-go-verkeer gereden met de nieuwe PCV-klep. Ik raad vervanging ten zeerste aan voor iedereen, vooral als uw huidige klep 60.000 mijl of meer heeft.
P.S.—Ik heb nog geen volle tank verbruikt, dus ik kan momenteel niet over de mpg spreken.
Wow, met uw lage kilometerstand heb ik 160k op mijn 08 Lx lol. Ik ben van plan om binnenkort de radiator, slangen, thermostaat, waterpomp en riem te vervangen.

Ik heb dit vandaag met mijn R18 gedaan. Mijn auto heeft een probleem gehad waarbij de auto lijkt te willen afslaan bij een rood stoplicht. Door de PCV-klep te vervangen en de EGR-klepunit schoon te maken, voelt de auto nu goed aan.

Toen ik de PCV-klep deed, dacht ik dat het een fluitje van een cent zou worden, om erachter te komen dat de ruimte daarachter krap is.

Doe jezelf een plezier en koop dit specifieke gereedschap. Als ik dit niet had, had ik deze klus niet gemakkelijk kunnen klaren. (3,99 dollar bij Harbor Freight)

Ik heb dit vandaag gedaan met mijn R18. Mijn auto heeft een probleem gehad waarbij de auto aanvoelt alsof hij af wil slaan bij een rood stoplicht. Door de PCV-klep te vervangen en ook de EGR-klepunit schoon te maken, voelt de auto nu goed aan.

Toen ik de PCV-klep deed, dacht ik dat het een makkie zou worden, om erachter te komen dat de ruimte daar krap is.

Doe jezelf een plezier en koop dit specifieke gereedschap. Als ik dit niet had gehad, had ik deze klus niet gemakkelijk kunnen klaren. ($3,99 bij Harbor Freight)

View attachment 242876

Als u de EGR-klepunit schoonmaakt, mag ik dan vragen waar deze zich bevindt en hoe u deze schoonmaakt? Bedankt

Het zit direct voor de motor. Je zult het zien.

242878

Als u van plan bent het te verwijderen, koop dan een nieuwe pakking, aangezien de oude meestal op het oppervlak blijft plakken en niet opnieuw kan worden gebruikt. Onderdeelnummer 18715-PB2-000.

Gebruik ook carburateurreiniger en een schone doek. Zoek op YouTube naar "R18 EGR Valve Cleaning", en het laat je precies zien hoe je het **** schoonmaken. Dat is wat ik heb gevolgd.

Discussion starter · #67 ·
Het zit recht voor de motor. Je zult het zien.

View attachment 242878

Als je van plan bent het te verwijderen, koop dan een nieuwe pakking, want de oude blijft meestal op het oppervlak plakken en kan niet opnieuw worden gebruikt. Onderdeelnummer 18715-PB2-000.

Gebruik ook carburateurreiniger en een schone doek. Zoek op YouTube naar "R18 EGR Valve Cleaning", en het laat je precies zien hoe je het moet schoonmaken. Dat is wat ik heb gevolgd.
Goede info, bedankt voor het delen! Ja, de PCV-klep is lastig te bereiken.

Iemand zijn PCV-klep kapot gemaakt? Ik heb een OEM PCV-klep gekocht, de oude zonder problemen verwijderd.... ging de nieuwe plaatsen... momentsleutel ingesteld op 33 ft lbs volgens de handleiding en de SOB brak in tweeën. Ik twijfelde aan die aanhaalwaarde en zocht het op verschillende plaatsen op, omdat het me een beetje hoog leek. Nou... het hele schroefdraadgedeelte zit nu in de kop. Ik heb het voorlopig met JB WELD gelijmd en de auto rijdt prima, maar ik weet niet wat ik moet doen.

Ik weet niet of ik het kan verwijderen, maar ik zal de klep zeker moeten uittrekken (veer trekt er zo uit) en daarbij breken om een extractor erin te krijgen, waarna ik geen andere keuze heb dan het te verwijderen. En als ik het niet kan... ben ik **. Ik zou het kunnen uitboren en een helicoil of time-sert kunnen plaatsen, maar ik betwijfel of er genoeg ruimte is om een boor in te krijgen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik metaalsplinters in de motor zou krijgen.

Iemand ervaring met een kapotte PCV?
Ik wou dat ik dit had gelezen voordat ik de mijne deed. Heb mijn momentsleutel(s) op 33-lb-ft gezet (zoals aangegeven in de servicehandleiding) en de PCV-klep brak af....TWEE KEER!!! De eerste keer dacht ik dat het was afgebroken door het aftermarket-onderdeel van Rockauto. Toen ik vervolgens probeerde het origineel vast te draaien met een andere momentsleutel, brak het ook!! Gelukkig kon ik de schroefdraad beide keren uit de klep verwijderen. Wacht nu op een andere vervanging, deze keer ga ik hem stevig vastdraaien.

Ter info: De crush washer is dezelfde als uw oliedrainplug.

STEL UW MOMENTSLEUTEL NIET IN OP 33-LB-FT!!

Ja, ik ben het ermee eens dat dit onderdeel niet vastgedraaid hoeft te worden. Toen ik in 2020 mijn PCV verving door een origineel Honda-onderdeel, probeerde ik het vast te draaien met mijn momentsleutel en had ik het gevoel dat ik het zou breken, dus stopte ik halverwege en trok het vast. Dit is een fragiel onderdeel, dus ik zeg goed vast is de juiste manier.

Motorvuil en dergelijke lijken zich daar altijd te verzamelen. Toen ik de mijne (PCV) eraf haalde, klonk het nog steeds toen ik erin "blies", wat betekende dat het in orde was. De mijne zag eruit als die van jou. Ik weet het niet, ik zou me er geen zorgen over maken. Vervang het (goedkope verzekering), maak de omgeving schoon en denk er pas weer aan als je het de volgende keer wilt vervangen.

Ed
De mijne zag er zo uit. Ik heb de omgeving schoongemaakt en een scheur gevonden. Ik ben verdrietig

61 - 71 of 71 Posts