8th Generation Honda Civic Forum banner
41 - 60 of 71 Posts
Ik voel me dom - ik probeerde de slang van de PCV-klep te halen en kreeg hem er niet af. Had een punttang erop.

Moet ik echt hard trekken? Of zou de hitte van de motor ervoor hebben gezorgd dat de slang op de PCV-klep smolt?

Ik ben helemaal nieuw in het motorwerk, dus alle tips zijn zeer welkom!!

Discussion starter · #44 ·
Ik voel me dom - ik probeerde de slang van de PCV-klep te halen en kreeg hem er niet af. Had een neustang erop.

Moet ik echt hard trekken? Of zou de hitte van de motor ervoor hebben gezorgd dat de slang op de PCV-klep is gesmolten?

Ik ben helemaal nieuw in het werken aan motoren, dus alle tips zijn zeer welkom!!
Domme vraag: heb je de klem eraf gehaald? Hoe dan ook, geef het een flinke ruk, het komt eraf. De mijne was ook een pijn.

Domme vraag: heb je de klem eraf gehaald? Hoe dan ook, trek er flink aan, hij komt eraf. De mijne was ook een hele klus.
Ik ben best dom, maar niet zo dom. Ik had de klem eraf, maar dat was ook een hele klus om eraf te halen. Te veel jaren achter een computer en niet met mijn handen gewerkt. Ik zal er flink aan trekken en kijken of dat de truc is.

Discussion starter · #46 ·
Ik ben best dom, maar niet zo dom. Ik had de klem eraf, maar dat was ook een gedoe om eraf te krijgen. Te veel jaren voor een computer en niet met mijn handen gewerkt. Ik zal er flink aan trekken en kijken of dat lukt.
LOL, ik wilde niet insinueren dat je dom was, het is gewoon dat ik veel "DOH"-momenten onder de motorkap heb gehad. Ik betwijfel of het rubber "gesmolten" is, hoogstwaarschijnlijk maakt al het vuil het moeilijk om eraf te glijden. Sterker nog, ik heb mijn klem nooit echt goed teruggeplaatst. De slang zit zo strak dat ik me geen zorgen hoef te maken dat hij eraf glijdt, maar ik controleer hem wel af en toe.

Succes!

Iemand noemde dat hij zijn PC-klep eraf had gehaald en dat het rammelde, en het toen weer terugplaatste in de veronderstelling dat het goed was. Om mij onbekende redenen betekent dat niet dat het goed is. Ik gooi het er maar even in.........

LOL, ik wilde niet insinueren dat je dom was, het is gewoon dat ik veel "DOH"-momenten onder de motorkap heb gehad. Ik betwijfel of het rubber "gesmolten" is, hoogstwaarschijnlijk maakt al het vuil het moeilijk om eraf te glijden. Sterker nog, ik heb mijn klem nooit echt goed opnieuw geïnstalleerd. De slang zit zo strak dat ik me geen zorgen hoef te maken dat hij eraf glijdt, maar ik controleer hem wel af en toe.

Succes!

Iemand noemde dat hij zijn PCV-klep eraf had gehaald en dat deze rammelde, en hem toen weer terugplaatste in de veronderstelling dat het goed was. Om mij onbekende redenen betekent dat niet dat het goed is. Ik gooi het er maar even in.........
Geen zorgen! Ik kreeg de slang eraf na wat flink trekken (zoals je suggereerde). De klem ging goed vast nadat ik hem met wat wd40 had ingespoten. Zo blij dat ik dit zelf heb gedaan!

Gebruikte Duralast PCV-klep onderdeel # PCV1008DL. Ik hoop dat hij lang meegaat. $10 bij Autozone

Normaal gesproken zal een verstopt PCV-ventiel ervoor zorgen dat de carterdruk zich opbouwt, wat ertoe leidt dat de krukaskeerring aan de voorkant of de achterste hoofddichting olie lekt.

Ik veronderstel dat als de druk zijn weg niet via een afdichting naar buiten kan vinden, er andere problemen zullen ontstaan.

Kleppendeksels werden vroeger geventileerd om druk kwijt te raken. Om emissieredenen leidt de PCV die geventileerde gassen om naar de inlaat om verbrand te worden.

Ja! Omdat je op de juiste plek hebt gevraagd, zal ik je vertellen hoe.

Neem gewoon een koevoet achter de airbagafdekking. Open de voorkant, het deel met de chromen H. Trek de airbag eruit. Het is moeilijk, gebruik de koevoet opnieuw. Er zit een bout achter. Dan ben je helemaal klaar.

Discussion starter · #53 ·
Hallo,
Informatieve gids over het vervangen van de PCV-klep. Ik heb een Honda Civic 2010 model. Kan ik de airbag en het stuur zelf vervangen?
Bedankt bij voorbaat!!
Hier is een video die ik over het probleem heb gevonden:

Let op de eerste 2 minuten voor het airbaggedeelte.

De airbag en het stuurwiel komen NIET als één geheel naar buiten. Als je dat probeert, beschadig je ze enorm en de kans dat de airbag in je gezicht explodeert en het daardoor herschikt, is niet wenselijk.

Ja! Omdat je op de juiste plek hebt gevraagd zal ik je vertellen hoe.
Hahahhahahhahaha, dat was grappig.

Maar serieus, NIET wrikken!! Er zitten 2 bouten aan beide uiteinden van de airbag, die moeten worden verwijderd voordat de airbag zelf kan worden verplaatst.

Dus, nu we dat uit de weg hebben geruimd,

PCV-klep vragen, opmerkingen, ....................................... :laughing:

Bedankt voor de post. Ik kan je niet vertellen hoeveel monteurs de PCV-klep gewoon zouden afdoen. Maar mijn 2010 Civic LX 4-deurs sedan heeft de laatste tijd wat problemen met een onregelmatig stationair toerental en ook een slecht brandstofverbruik. Ik heb een lijst met potentiële verdachten en doe het meeste zelf, de PCV-klep kwam naar boven en je bericht heeft me geholpen bij het vervangen ervan.
Ik heb de 10 mm bout waarmee de beugel net onder (aan de achterkant) de grijze kabelmanagementclip op je 1e foto vastzit, gemakkelijk verwijderd toen deze los zat.
Ik heb een 6" verlenging en de 11/16" diepe dopsleutel gebruikt en de PCV-fitting in minder dan 20 minuten verwijderd en vervangen. Vandaag vervangen!

Discussion starter · #55 ·
Bedankt voor de post. Ik kan je niet vertellen hoeveel monteurs de PCV-klep gewoon zouden negeren. Maar mijn 2010 Civic LX 4 dr sedan heeft de laatste tijd wat problemen met een onregelmatige stationairloop en ook een slecht brandstofverbruik. Ik heb een lijst met potentiële verdachten en doe het meeste zelf, de PCV-klep kwam ter sprake en je bericht heeft me geholpen bij het vervangen ervan.
Ik heb de 10 mm bout die de beugel net onder (aan de achterkant) van de grijze kabelmanagementclip op je 1e foto vasthoudt, gemakkelijk verwijderd toen deze los zat.
Ik heb een 6" verlenging en de 11/16" diepe dopsleutel gebruikt en de PCV-fitting in minder dan 20 minuten verwijderd en vervangen. Vandaag vervangen!

Nogmaals bedankt
Cool! Blij dat mijn bericht geholpen heeft. Heeft het je onregelmatige stationairloop verholpen?

" frameborder="0" allowfullscreen >Ik had een paar jaar geleden mijn PCV-klep vervangen door een van NAPA, toen begon ik dit vervelende slijpende geluid te krijgen. Als je eens wist hoeveel geld ik in het probleem heb gestoken om dat geluid op te lossen :facepalm:

Discussion starter · #58 ·
Motorvuil en dergelijke lijken zich daar altijd te verzamelen. Toen ik de mijne (PCV) eraf haalde en erin "blies", klonk het nog steeds, wat betekende dat het in orde was. De mijne zag eruit als de jouwe. Ik weet het niet, ik zou me er geen zorgen over maken. Vervang het (goedkope verzekering), maak de omgeving schoon en denk er pas weer over na als je het de volgende keer wilt vervangen.

Ed

41 - 60 of 71 Posts