8th Generation Honda Civic Forum banner
21 - 40 of 49 Posts
Ik had een drop-in k&n en ben onlangs overgestapt op injen cai w/tbs. mijn kontdyno voelt bijna alsof ik wat vermogen ben kwijtgeraakt. Geen cels of problemen. Ik had niet veel verwacht, maar ik ben zeker teleurgesteld. Ik ben in Vegas en het begint 90 graden te worden. Ik had een short ram op een ek en heb nooit last gehad van hitte. Het voelt bijna alsof het een te grote afstand is voor lucht om te reizen met deze cai.

Lol. Dit is wat ik ook deed. Behalve dat ik een scherm voor het gat plaatste, zodat er geen groot vuil in kan komen. Maak je geen zorgen over de HPS-sticker. Hij is al weg.
image
^dus dit is alleen voor geluid? en ik ben een beetje in de war over wat er precies verwijderd moet worden

De man in de winkel waar ik kom, vertelde me hier ook over - ik zou het gaan doen, maar ik heb gelezen dat de resonator fungeert als een manier om de werveling van lucht die de inlaat binnenkomt te beheersen - of zoiets - en het verwijderen ervan kan "turbulentie" veroorzaken in de manier waarop lucht beweegt. Ik weet nog steeds niet zeker of dat klopt of niet.

Ook de drop-in luchtfilter, heb een paar threads hierover gelezen, heb een 50-50 indruk gekregen over of het de moeite waard is of niet. Sommigen zeggen dat de drop-in veel goedkoper is en vergelijkbare resultaten heeft als een CAI, anderen zeggen dat het niets doet, behalve dat het wasbaar is.

IDK, hoe meer ik het me realiseer, hoe meer ik denk dat het gewoon neerkomt op 'weet het niet tot je het probeert' :think:
ik heb een K&N drop-in op mijn fg1 en ik heb het gevoel dat het eerlijk gezegd niets doet, soms denk ik dat het een beetje luider is of soepeler rijdt, maar het kan gewoon een placebo-effect zijn

Heilige draadherleving, Batman!

@JamesMang: Door de resonator en de inlaatpijp voor de filterbox te verwijderen, creëer je een Short Ram Intake-effect, dat warmere lucht uit de motorruimte aanzuigt, maar ook minder restrictie heeft. Je zult het verschil in vermogen waarschijnlijk niet voelen, maar je motor zal beter ademen en je oren zullen je dankbaar zijn. Zoals gezegd, waarschijnlijk de beste gratis mod die je **** doen. Zoals ik al zei, een drop-in filter zal niet veel doen, maar je motor iets meer lucht laten door dezelfde restrictieve, turbulente inlaatpijp.

Ik had net een vraag over r18 eBay cold air intakes,
mensen zeggen dat de filter rommel is, dus kopen ze een ander filter voor een goedkopere route dan het kopen van een merknaam CAI?
Eerlijk gezegd, als ik jou was, zou ik gewoon het extra geld uitgeven en een merk kopen. De enige reden dat ik dit zeg, is omdat de knock-off merken meestal problemen hebben. Ik spreek uit ervaring, ik heb een paar koplampen van eBay gekocht, alleen voor een andere look. Ze gingen er ongeveer 2 maanden na installatie uit, uiteindelijk de standaard koplampen weer teruggeplaatst, kortom koplampen, plus installatie en verwijdering was samen bijna 500, daar had je een retro fit mee kunnen krijgen.

Ik had net een vraag over r18 eBay cold air intakes,
mensen zeggen dat de filter rommel is, dus kopen ze een ander filter voor een goedkopere route dan een merk CAI te kopen?
Over het algemeen wel. De eBay-inlaatstukken zijn echter meer voor motorbling dan voor prestaties. Ze vervangen de filter omdat het er beter uitziet of ze denken dat de filter gaat veranderen hoe sh*tty de oorzaak in de eerste plaats was.

Koop een gerenommeerd merk voor prestatiewinst.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

Ik had net een vraag over r18 ebay cold air intakes,
mensen zeggen dat de filter rommel is, dus kopen ze een ander filter voor een goedkopere route dan een CAI van een merk te kopen?
Ik heb een ebay CAI gekocht en gebruik zelfs de filter totdat ik hem moet vervangen, laten we eerlijk zijn, 300$ uitgeven aan een CAI levert je toch geen prestaties op, dus je **** het net zo goed goedkoop doen.. De enige reden dat ik het geld uitgeef aan een CAI van een merk is omdat het CARB-legaal is, maar het kan me nog steeds niet schelen.. De hele inlaat doet niets anders dan lucht van de ene plaats naar de andere brengen, dus waarom 300$ uitgeven als je 60$ **** uitgeven?

Heilige thread revival batman!

@JamesMang: Door de resonator en de inlaatpijp voor de filterbox te verwijderen, creëer je een Short Ram Intake-effect, dat warmere lucht uit de motorruimte aanzuigt, maar ook minder restrictie heeft. Je zult het verschil in vermogen waarschijnlijk niet voelen, maar je motor zal beter ademen en je oren zullen je dankbaar zijn. Zoals gezegd, waarschijnlijk de beste gratis mod die je **** doen. Zoals ik al zei, een drop-in filter gaat niet veel doen, maar je motor iets meer lucht geven door dezelfde restrictieve, turbulente inlaatpijpen.
Ik weet dat het misschien dom klinkt, want het is maar het verwijderen van een fitting, maar ik wil graag weten welke precies... Ik heb overal gezocht en kan geen DIY vinden over het verwijderen van de resonatorpijp... Iemand?

^dus dit is alleen voor geluid? en ik ben een beetje in de war over wat ik precies moet verwijderen

ik heb een k&n drop-in op mijn fg1 en ik heb het gevoel dat het eerlijk gezegd niets doet, soms denk ik dat het een beetje luider of soepeler rijdt, maar het kan gewoon een placebo zijn
Voor geluid? Zeker, dat kun je zeggen!! Lol. Maar hier is het in rood omcirkeld waar het onderdeel zit dat ik heb verwijderd. Ik heb het ook in blauw getekend voor het geval je het mist :giggle:

De hele inlaat doet het, lucht van de ene plaats naar de andere brengen, dus waarom 300 dollar uitgeven als je 60 dollar **** uitgeven
Je zou kunnen zeggen dat een cilinderkop en uitlaatsysteem ook gewoon lucht van de ene plaats naar de andere verplaatsen. Toch leveren sommige atmosferische motoren twee keer zoveel vermogen als andere voor een bepaalde cilinderinhoud. Er komt veel techniek kijken bij het ontwerpen van een goed systeem dat de meeste mensen niet begrijpen, een klein verschil in een buigradius kan een grote impact hebben op de stroomsnelheid voor een specifiek toerentalbereik. Je moet er ook rekening mee houden dat deze auto's de injectieduur berekenen op basis van de MAF-sensor, die is gekalibreerd voor de originele inlaat. De ECM corrigeert uw brandstoftoevoer +/- 30% op basis van O2-sensorfeedback in gesloten lus, maar wanneer de motor koud is of bij zware gashendel, zult u niet met de juiste A/F-verhouding rijden met een willekeurige eBay-inlaat. Zowel de prestaties als de betrouwbaarheid kunnen eronder lijden.

Nu, voor zover ik begrijp, kunnen deze hor "schermen" de luchtstroom tot 50% beperken. Dus het kan in sommige omstandigheden beter zijn om uw luchtfilter al het werk zelf te laten doen zonder het voorscherm. Heeft iemand een significante toename van MPG opgemerkt met de CAI versus de RAI en vice versa?

Nu, voor zover ik begrijp, kunnen deze 'schermdeuren' de luchtstroom tot 50% beperken. Dus het kan in sommige omstandigheden beter zijn om je luchtfilter al het werk zelf te laten doen zonder het voorscherm. Heeft iemand een significante toename van MPG opgemerkt met de CAI versus de RAI en vice versa?
Het scherm dat je daar ziet, is alleen maar om vuil uit de doos te houden. Ik denk niet dat het iets anders beperkt dan vuil. Nogmaals, voor mij ging het gewoon om het geluid. Zelfs als we een echte CAI of SRI op onze kleine R18 zetten, is de meeste winst die we zullen behalen, denk ik, 5 pk??? Toename?? Ik weet het niet, ik heb mijn auto nog nooit op de dyno gezet.

Ik heb dit gedaan en eerlijk gezegd de beste 1,25 dollar die ik heb uitgegeven aan een scherm bij dollorama.....geweldig geluid met het k/n drop-in filter............ik ben er dol op bij 3000 tpm............en ook bij woot... lol

21 - 40 of 49 Posts