8th Generation Honda Civic Forum banner

R18 koude luchtinlaat?...

35K views 48 replies 25 participants last post by  jewwbob  
#1 ·
Hallo allemaal, bij voorbaat mijn excuses als dit hier al eerder is gevraagd. Ik heb een '11 sedan en ik vraag me de laatste tijd af of ik een CAI moet plaatsen... het is ook niet het goedkoopste om te krijgen, dus als ik erin investeer, dan wil ik er zeker van zijn dat het de moeite waard is. (beter geluid? kleine toename van het vermogen? überhaupt winst?)

Een paar dingen: Ik ben niet per se op zoek naar een significante prestatieverbetering van mijn Civic - ik wil gewoon wat meer sensatie uit de motor halen en hem tegelijkertijd betrouwbaar houden. Wat de vraag oproept, de ECM... moet deze opnieuw worden geprogrammeerd? Aangezien de zuurstofverhouding in de motor anders zal zijn, zal dit de massaluchtsensor en andere dingen verstoren?

-En voor als de motor uitademt... moet ik dan investeren in een uitlaatsysteem met een hogere flow?

Ik ben bereid om te besteden wat nodig is om een hoogwaardige CAI te krijgen die goed werkt - maar ik wil de algemene ervaring horen van een paar van jullie die een CAI op je R18's hebben geïnstalleerd en hoe het is gegaan.

Alle tips/adviezen worden zeer gewaardeerd!

#2 ·
Ik heb een eBay cai op mijn r18 geïnstalleerd en mijn uitlaat verwijderd. Mijn kont-dyno merkte een behoorlijk verschil op, en het leek erop dat mijn benzineverbruik verbeterde. Je hoeft je auto niet opnieuw te programmeren. Je zult je accu tijdens de installatie moeten loskoppelen en dan zou het goed moeten komen. Geen CEL's op mijn auto, alles werkt perfect. Wat de uitlaat betreft, ik denk dat je er meer baat bij zou hebben om er een te kopen dan alleen de cai te plaatsen, maar ik weet zeker dat je nog steeds een verbetering zult merken als je geen uitlaat krijgt.

#7 ·
Hou van mijn K&N typhoon sri..... nooit een cel gehad in bijna 3 jaar sinds ik hem installeerde (hoewel het moeilijker was dan ik dacht), en mijn butt dyno vertelt me dat het de moeite waard was of misschien is het gewoon het betere geluid :dancingcoolsmiley:) kilometerstand ging ook een beetje omhoog. gewoon mijn mening :wigglesmiley:

#11 ·
Gratis cai/Sri. Verwijder de rubberen slang die van de inlaatbox naar de inlaatresonator loopt, verwijder de resonator en voeg veel meer geluid toe, dit is wat ik heb en het is luider dan de meeste cai. Veroorzaakt geen cel

Verzonden vanaf AutoGuide.com Gratis app
Lol. Dit heb ik ook gedaan. Behalve dat ik een scherm voor het gat heb geplaatst, zodat er geen groot vuil in kan komen. Vind de HPS-sticker niet erg. Het is al weg.
Image

#13 ·
Er is hier ergens een DIY sri-thread voor de r18's, of je zou kunnen doen wat deze jongens doen en gewoon die slang verwijderen. In termen van of je een cause/sri zou moeten krijgen, zou ik zeggen, besteed het geld niet als je dezelfde prestaties uit een DIY-klus **** halen, tenzij je de bling wilt. Uitlaat? Iedereen zou wel een vrijer stromende uitlaat kunnen gebruiken. Het geluid, de gasrespons en de vermogensverhoging zijn het zeker waard. Nu zullen deze onderdelen je auto wat meer pit geven zonder een reflash of een flashpro, maar je zult er het meeste uit kunnen halen met een tune.

Dat gezegd hebbende...onthoud alsjeblieft dat de r18 geen "performance motor" is en als zodanig niet zo goed reageert op mods als bijvoorbeeld de k20. Bolton's kan slechts een paar pk opleveren, dus verwacht geen rocketship-ervaring van je r18 met inlaat en uitlaat.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

#18 ·
Ik heb 11 weken geleden een eBay CAI gekregen en het klinkt een stuk beter en ik heb het gevoel dat het gaspedaal responsiever is, al het andere is standaard en nog steeds goed en ik denk dat het de 60 dollar waard is die ik eraan heb besteed, maar ik zou er niet veel geld aan uitgeven omdat het slechts een pijp is die lucht van de ene plaats naar de andere leidt. Ik ga wel een mooiere filter kopen als deze oud wordt.

#20 ·
Er is niets mis met het verwijderen van de inlaatresonator, ik heb het een tijdje gedaan voordat ik mijn CAI kocht en het helpt om hem eruit te halen. Ik denk dat ze hem in de auto hebben geplaatst om stiller te zijn voor de oude mensen/lamos die de auto kopen
Waarom koop je een cai als je dit eerder deed, is het niet hetzelfde of wilde je de bling in je motor?

#23 ·
Ik had een drop-in k&n en ben onlangs overgestapt op injen cai w/tbs. mijn kontdyno voelt bijna alsof ik wat vermogen ben kwijtgeraakt. Geen cels of problemen. Ik had niet veel verwacht, maar ik ben zeker teleurgesteld. Ik ben in Vegas en het begint 90 graden te worden. Ik had een short ram op een ek en heb nooit last gehad van hitte. Het voelt bijna alsof het een te grote afstand is voor lucht om te reizen met deze cai.

#26 ·
Heilige draadherleving, Batman!

@JamesMang: Door de resonator en de inlaatpijp voor de filterbox te verwijderen, creëer je een Short Ram Intake-effect, dat warmere lucht uit de motorruimte aanzuigt, maar ook minder restrictie heeft. Je zult het verschil in vermogen waarschijnlijk niet voelen, maar je motor zal beter ademen en je oren zullen je dankbaar zijn. Zoals gezegd, waarschijnlijk de beste gratis mod die je **** doen. Zoals ik al zei, een drop-in filter zal niet veel doen, maar je motor iets meer lucht laten door dezelfde restrictieve, turbulente inlaatpijp.

#31 ·
Heilige thread revival batman!

@JamesMang: Door de resonator en de inlaatpijp voor de filterbox te verwijderen, creëer je een Short Ram Intake-effect, dat warmere lucht uit de motorruimte aanzuigt, maar ook minder restrictie heeft. Je zult het verschil in vermogen waarschijnlijk niet voelen, maar je motor zal beter ademen en je oren zullen je dankbaar zijn. Zoals gezegd, waarschijnlijk de beste gratis mod die je **** doen. Zoals ik al zei, een drop-in filter gaat niet veel doen, maar je motor iets meer lucht geven door dezelfde restrictieve, turbulente inlaatpijpen.
Ik weet dat het misschien dom klinkt, want het is maar het verwijderen van een fitting, maar ik wil graag weten welke precies... Ik heb overal gezocht en kan geen DIY vinden over het verwijderen van de resonatorpijp... Iemand?

#28 ·
Ik had net een vraag over r18 eBay cold air intakes,
mensen zeggen dat de filter rommel is, dus kopen ze een ander filter voor een goedkopere route dan het kopen van een merknaam CAI?
Eerlijk gezegd, als ik jou was, zou ik gewoon het extra geld uitgeven en een merk kopen. De enige reden dat ik dit zeg, is omdat de knock-off merken meestal problemen hebben. Ik spreek uit ervaring, ik heb een paar koplampen van eBay gekocht, alleen voor een andere look. Ze gingen er ongeveer 2 maanden na installatie uit, uiteindelijk de standaard koplampen weer teruggeplaatst, kortom koplampen, plus installatie en verwijdering was samen bijna 500, daar had je een retro fit mee kunnen krijgen.

#37 ·
Nu, voor zover ik begrijp, kunnen deze hor "schermen" de luchtstroom tot 50% beperken. Dus het kan in sommige omstandigheden beter zijn om uw luchtfilter al het werk zelf te laten doen zonder het voorscherm. Heeft iemand een significante toename van MPG opgemerkt met de CAI versus de RAI en vice versa?

#38 ·
Nu, voor zover ik begrijp, kunnen deze 'schermdeuren' de luchtstroom tot 50% beperken. Dus het kan in sommige omstandigheden beter zijn om je luchtfilter al het werk zelf te laten doen zonder het voorscherm. Heeft iemand een significante toename van MPG opgemerkt met de CAI versus de RAI en vice versa?
Het scherm dat je daar ziet, is alleen maar om vuil uit de doos te houden. Ik denk niet dat het iets anders beperkt dan vuil. Nogmaals, voor mij ging het gewoon om het geluid. Zelfs als we een echte CAI of SRI op onze kleine R18 zetten, is de meeste winst die we zullen behalen, denk ik, 5 pk??? Toename?? Ik weet het niet, ik heb mijn auto nog nooit op de dyno gezet.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App