8th Generation Honda Civic Forum banner
41 - 60 of 147 Posts
2008 Honda Civic Motorblok Gebarsten

Ik heb een 2008 (mf datum is nov. 2007) Honda Civic met 156.000 mijl. Motorblok is gebarsten. Ik zit slechts 3 maanden buiten de 10 jaar garantie op het motorblok.

De dealer heeft me $6.500 voor de reparatie geoffreerd. Na wat discussie hebben ze het verlaagd naar $4.300. Nog steeds niet acceptabel.

Ik heb een claim geopend bij Honda America en nadat ik hen documentatie van mijn olieverversingsgeschiedenis had gestuurd, hebben ze besloten dat ze alles behalve $1.300 zullen dekken.

Hoewel ik niet blij ben om IETS te betalen vanwege een bekend defect, is $1.300 VEEL beter dan $6.500.

Mijn 08 Civic Si-blok scheurde vorig jaar in januari bij 150.000 km in de waterpompdoorgang. Alleen de ex- en hybride-modellen vielen onder de garantie en ik bleef achter met een rekening van 5.000 euro. De auto heeft 175.000 km op de carrosserie en de transmissie en ongeveer 90.000 km op de motor en rijdt nog steeds goed. Als het ooit weer gebeurt, zal ik waarschijnlijk het geld uitgeven om een billet-blok te krijgen en de motor op te bouwen in plaats van een fabrieksgeplande veroudering lol

Ik ook

Mijn Civic uit 2008 heeft ook een poreus blok. Ik heb er 112.000 mijl mee gereden. Ik heb de mijne in september 2007 gekocht.

Voor de grappenmakers die zeggen dat ik van het probleem had moeten weten: het servicebulletin kwam uit in 2011. Ik kocht mijn Honda 4 jaar voordat het werd uitgebracht. Hoe kon ik weten dat dit een probleem was met een gloednieuwe auto met 3 mijl op de teller?

Als er iets kapot gaat door gebrek aan onderhoud of iets dat ik probeerde te repareren of iets waar ik overheen ben gereden, dan voel ik me verantwoordelijk om de kosten te dragen. Als er iets kapot gaat door slechte fabricagekwaliteit waarbij:

A) Ik er niets aan kon doen om het te voorkomen, zelfs niet als ik ELKE DAG naar een Honda-dealer was gegaan voor onderhoud en hem in de garage had gehouden...
B) Zelfs onder de zwaarste omstandigheden zou er geen poreuze lekkage in het blok zijn ontstaan

Dan zou Honda het moeten dekken. De mijne valt al een tijdje buiten de garantie en ze zeggen dat ze misschien 40%-50% van de kosten zullen dekken. Dat is onacceptabel voor een probleem dat ik totaal niet kon voorkomen of veroorzaken.

De moraal van het verhaal is dat ik geen andere Honda zal kopen. Simpel...

-Nick

Uit de TSB, geruchten en andere informatie die ik in de loop der jaren heb kunnen vinden, is mijn weloverwogen gok dat er een fabricageprobleem was in de fabriek die de USDM R18-blokken maakte, en dat geleidelijke verbeteringen in de kwaliteitscontrole de snelheid voor poreuze blokken deden afnemen.

Op een gegeven moment eind 2008 schakelde Honda over op een licht herzien R18-blokontwerp (de meeste 2009-2011 en vervolgens 9e generaties van 2012-2015) dat toleranter was voor eventuele fabricage-afwijkingen.

Kortom:

Ik geloof dat Honda het fabricageproces heeft verbeterd tussen '06 en '07-'08-begin '09.

Honda verbeterde vervolgens het ontwerp als verdere voorzorgsmaatregel voor het grootste deel van '09 en daarna.
Mijn garantie verloopt over twee weken. De sticker op de deur zegt dat hij in februari 2008 is geproduceerd. Ik ben aan het beslissen wat ik moet doen en welk risico ik neem - ik heb pas 61.000 mijl gereden. Natuurlijk zal Honda de werkelijke cijfers nooit bekendmaken, maar ik kom tot dezelfde conclusie, dat de snelheid van problemen in de loop van de tijd is afgenomen. Het aantal incidenten op autoklachten laat meer dan 3 keer zoveel zien voor 2006 als voor 2008, en 2007 was ook aanzienlijk lager dan 2006. Wat niet bekend is, is of het percentage mensen dat het probleem had en op autoklachten postte, hetzelfde was voor elk respectievelijk jaar.

Ik heb drie dealers in mijn omgeving gebeld en met servicepersoneel gesproken. Niemand kon solide cijfers geven (% van de getroffen voertuigen), maar ze zeiden allemaal dat het aantal motorvervangingen veel lager is dan vroeger. Hoewel dit ongetwijfeld deels komt doordat de garanties op de meeste getroffen voertuigen zijn verlopen, zijn de cijfers leerzaam. De een zei dat ze er nu 1-2 per maand zien, en hooguit 2-3% van de voertuigen is getroffen, maar dat was een wilde gok. Een ander zei dat ze op het hoogtepunt in 2013/2014 2-3 per week zagen, maar dat ze er nu al 2 of 3 maanden geen meer hebben gezien.

Ik kan u uit de eerste hand vertellen dat niet alle Honda-dealers hetzelfde zijn, neem contact op met de serviceafdeling en kijk wat ze bereid zijn te doen om te helpen. Ik heb gevallen gezien waarbij de dealer "goodwill" claims kan indienen bij Honda voor verschillende bulletins of garantieverlengingen etc. en het werk werd volledig of voor een percentage gedekt. Ik raad aan om contact op te nemen met verschillende Honda-dealers als uitgangspunt en te kijken wat uw opties zijn.

Zoals ik in een andere thread heb gepost, scheurde mijn 2008 EX-blok een paar maanden geleden. 140.000 mijl, de auto werd in januari '08 aan de eerste eigenaar "geleverd", ik kocht hem in oktober '17 en het blok scheurde eind april '18, 4 maanden na afloop van de verlengde garantie.

De dealer noemde "goodwill"-garanties, maar zal deze niet voor mij nakomen omdat ze het maar ÉÉN keer hebben gezien in de 6 maanden dat ik hem in bezit had. De klantenservice van Honda vertelde me dat ze slechts een kleine hoeveelheid hulp konden bieden als de dealer het voertuig had. Welnu, mijn auto is niet berijdbaar en een sleep over staatsgrenzen naar de dichtstbijzijnde dealer kost al meer dan $ 300. Ik koos ervoor om te ruilen voor een gebruikte JDM R18, maar nu zit ik met een transmissieprobleem dat ik nog steeds aan het diagnosticeren ben.

Echt geen geweldige eerste ervaring met Honda voor mij. Als ik hem aan de praat krijg, zal hij nog steeds mijn pendelaar zijn voor de brandstofbesparing ten opzichte van mijn pick-up, maar ik ben niet geneigd om naar Honda te kijken voor mijn volgende voertuig...

Voeg me toe aan de lijst. Het motorblok van mijn 2006 is op 29 juni gescheurd. Via mijn lokale dealer kreeg ik een "coulance-aanbod" dat Honda 2/3 van de kosten zou dekken om alleen het motorblok te vervangen (ongeveer $ 6000). Ik zou moeten betalen om de cilinderkop te vervangen die kromgetrokken is als gevolg van oververhitting door de scheur in het motorblok, wat nog een paar duizend dollar extra kost. Het is beledigend om het zelfs een coulance-aanbod te noemen. Het is het defect van Honda, Honda zou het moeten repareren, niet een willekeurig tijdsbestek toepassen in de vorm van de 10 jaar verlengde garantie. Ik geef het geld uit aan gepland onderhoud in de verwachting dat de auto minimaal 200.000 mijl zal halen. Ik betaal voor normale slijtage- en scheurreparaties die zich voordoen, omdat ik er lang mee ga rijden. Ik heb via de dealer een tegenbod gedaan waar ik op wacht. Daarna lijkt het erop dat de laatste uitweg juridisch zal zijn.

1,5 maand buiten de 10-jarige garantie

Mijn 2008 Honda Civic EX (nu 127K, gekocht in juli 2014 van de eerste eigenaar) had vorige week precies hetzelfde probleem. Vorige week heb ik de olie-, koelvloeistof-, transmissie- en stuurbekrachtigingsservices gedaan en meer dan $500 uitgegeven bij de dealer en toen de services waren voltooid, vertelden ze me dat het motorblok gebarsten was en koelvloeistof lekte!!! Zei slechts 1,5 maand buiten de "stiekem" verlengde 10-jarige garantie, maar ze kunnen niets doen. Ik heb al mijn onderhoud bij de dealer laten doen, om nog maar te zwijgen van de $500 die ik ze net heb betaald en de nieuwe banden en accu die ik een paar maanden geleden heb vervangen. De dealer gaf me een offerte van ongeveer $5000 om te vervangen door een gebruikte motor. Dat is bijna gelijk aan, zo niet meer dan, de waarde van de auto. Dit is mijn eerste auto en ik ben zo teleurgesteld in Honda, omdat ik verwachtte dat hij lang mee zou gaan en er zoveel (inspanningen en geld) aan heb besteed. Ik geloof dat ik niets verkeerd heb gedaan, maar gewoon pech heb gehad, of Honda zou meer verantwoordelijkheid moeten nemen, aangezien ze producten met bekende defecten hebben verkocht. Ik ben nog steeds in discussie met de klantenservice van Honda en de dealer, maar verwacht niet veel op basis van de houding die ze hebben getoond.

P.S., toen ik online naar dit probleem zocht, ontdekte ik dat mijn onlangs kapotte (gescheurde) zonneklep aan de bestuurderskant ook te wijten was aan een fabricagefout en een andere TSB en verlopen garantie was. Zo verdrietig.

Hallo,
Nieuw lid hier.

Mijn '07 Civic (118.000 mijl, gekocht in maart 2007) is ongeveer 5 maanden na de verlengde garantieperiode van 10 jaar en Honda vervangt het gebarsten blok, dat ze oorspronkelijk voor $ 6000 hebben geprijsd! voor wat ze zeggen dat de arbeidskosten zijn, ongeveer $ 1600. Ze betalen voor onderdelen. Ik hoopte dat ze alles zouden betalen, maar ik ben blij dat ze me dit aanboden.

Ik heb oorspronkelijk contact met hen opgenomen via Twitter en daarna belde ik Honda in Californië. Het duurde even, maar ze waren hoffelijk en behulpzaam.

Ik wil echter toevoegen, op het risico af ondankbaar genoemd te worden, dat ik vind dat er voor een fabricagefout als deze geen tijdslimiet mag zijn voor de aansprakelijkheid van Honda. Maar zoals ik al zei, ik ben blij met de oplossing en ik hoop dat het werkt. De auto is volgende week klaar.

Als er vragen zijn, **** u gerust op deze post reageren.

Bedankt,
Richard Garcia
Hallo Richard Garcia,

**** u de naam geven van de vertegenwoordiger die u heeft geholpen van HONDA CORP? en ook de dealer? Ik doorloop hier hetzelfde proces, maar ze willen niets van de garantie nakomen.

2009 Honda Civic

Mijn Honda viel midden in de nacht in het weekend stil op de snelweg. U raadt het al, het motorblok was gescheurd en er lekte vloeistof. Hij heeft ongeveer 57.000 kilometer (35.000 mijl) op de teller staan, maar ze zeggen dat het VIN-nummer niet op de terugroepactielijst staat, dus we zullen zien wat er gebeurt. Gelukkig is hij nog minstens 10 jaar oud. De meeste berichten lijken voor eerdere modellen te zijn, ik vraag me af hoeveel 2009's er binnenkort nog meer kapot zullen gaan... nu ze ouder worden en meer kilometers maken.

Hoe komt het dat mensen met verlopen garanties Honda niet aanklagen bij de kleine claims? Zou een makkie moeten zijn met de TSB, willekeurige garantietijd en dergelijke.

OF misschien zelfs een collectieve actie die Honda zou dwingen deze problemen op te lossen of de reparatiekosten te vergoeden.
Omdat het de moeite niet waard is.

Honda zei oorspronkelijk dat ze een verlengde garantie van 8 jaar zouden geven. Pas toen ze te horen kregen dat 10 jaar hen uit de problemen zou helpen, werd het veranderd. 10 jaar wordt over het algemeen beschouwd als EOL (end of life).

Ergens heb ik er een artikel over geschreven. Ik zal kijken of ik het kan vinden zodat ik het kan plaatsen.

2008 Civic gebarsten motorblok

Ik heb een 2008 Civic met een gebarsten motorblok. Ik heb bijna 4 weken geleden op een woensdag contact opgenomen met Honda corporate nadat een bezoek aan de dealer geen resultaat opleverde. Ik was 10 jaar en 8 maanden na de leverdatum. Mijn dochter plaatste haar ontevredenheid op vrijdag op de website van de dealer. Ze kreeg binnen een paar uur een telefoontje van de dealer. Ik hoorde pas maandag van Honda. Er werd informatie verzameld en het duurde 2 weken voordat Honda een aanbod deed. De klus kost $ 6109 en Honda zei dat als ik $ 3000 zou betalen, zij de rest zouden dekken. Ze waren heel voorzichtig om niet te zeggen dat ze $ 3109 zouden betalen. Ik zei dat ik erover na zou denken en de volgende dag belde de dealer. Hij zei dat de klus $ 4100 kost en de vertegenwoordiger van Honda ter plaatse gaf groen licht voor een aanpassing, ik betaal $ 2100. Ik vertelde hem wat corporate had gezegd en de dealer zei dat hij niet wist waar corporate zijn cijfers vandaan haalde. Hij zei dat ze misschien het reguliere uurloon gebruikten, niet het uurloon voor garantie. Monica van Honda zei dat ze de cijfers van de dealer had gekregen. Slechte communicatie? En wie moet je geloven? Dus Honda heeft de prijs die ze me gaven verhoogd, en na het lagere uurloon en het geld dat ze zullen verdienen aan de onderdelen, zouden ze zelfs geld kunnen verdienen aan de reparatie. Zoals ik al zei, ze hebben nooit gezegd dat ze $ 3109 zouden betalen. Ik belde Monica van Honda terug en vertelde haar dit en bood aan om $ 1000 te betalen. Dat zou $ 4100 - $ 3100 = $ 1000 zijn. Het is nu 5 dagen en ik wacht op een antwoord. Ik doe ook een beroep op de eigenaar van de dealers, het maakt deel uit van een grotere groep, Morgan automotive

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb al 4 of 5 jaar last van defecte starters door een lekkage op de starter vanuit het blok. Ik begon net een probleem met mijn 3e starter op te merken, toen ze oververhit raakte bij mijn dochter toen ze op een avond thuiskwam. Nadat ik dacht dat ik een koppakking had, bevestigde mijn monteur het ergste.

Maar aangezien Honda geen bericht over de TSB stuurde, wisten mijn monteur en ik niet dat we naar het poreuze blok moesten zoeken en heb ik de deadline 2 jaar geleden gemist. Daarom wist ik niets van de TSB en was ik me er niet van bewust dat het een probleem met een gebarsten blok was. Nu kom ik erachter, en omdat ik 2 jaar buiten de termijn zit, ben ik de klos. American Honda wilde me niet eens horen, de vrouw met wie ik sprak was de absoluut slechtste persoon met wie ik ooit te maken heb gehad. Honda, als iemand die met high-end klanten in de luxe horeca te maken heeft, moet je Caroline ontslaan. Ik zou haar niet aannemen voor een baan bij McDonalds.

Hoe dan ook, ik heb een '07 gevonden met 62K (weinig voor Hawaï), en ik ga de swap doen. Als ik er nog 50K bij krijg, heb ik mijn geld eruit. Al met al ben ik ongeveer $3K kwijt door de oneerlijkheid van Honda. Dit heeft mijn vertrouwen in Honda echt geschokt, waarschijnlijk de laatste die ik ooit zal kopen.

Hetzelfde is me net overkomen. In 2016 een gebruikte Honda Civic uit 2008 gekocht. Hij heeft nu pas 76.000 mijl op de teller. De auto heeft geen grote problemen gehad, ik doe regelmatig olieverversingen en heb net nieuwe banden laten monteren. Ik reed door Connecticut (ik woon in DC) en het controlelampje van de motor ging branden tijdens het rijden op 95South. Meteen begon de auto te sputteren en viel uit. Heb hem laten slepen en het bleek dat het probleem een scheur in het motorblok was. Ik had verwacht dat deze auto meer dan 100.000 mijl mee zou gaan, gebaseerd op mijn ervaringen met Honda's, dus ik was geschokt. Toen kwam ik erachter over de terugroepactie en mijn auto is 2 maanden uit de garantie (juli 2018). Ongelooflijk. Wacht om te horen van de districtsvertegenwoordiger of Honda de kosten gaat dekken, maar als ze weigeren, ben ik absoluut bereid om juridische stappen te ondernemen, vooral na het lezen van hoe wijdverspreid dit probleem is. Dit is een fout van de fabrikant, geen probleem veroorzaakt door nalatigheid van de bestuurders of door de leeftijd van de auto. Honda mag geen defecte motoren op de markt brengen en klanten in gevaar brengen. Als iemand met succes Honda heeft overtuigd om de kosten van motorvervanging (onderdelen en arbeid) te dekken, zou ik dat graag willen weten! Veel dank, Joey

Jongens, holy ****... Ik weet dat velen van jullie verkeerd geïnformeerd zijn, maar kijk alsjeblieft rond, je **** K-serie motoren voor een spotprijs kopen, kijk welke motor op je auto past en koop een gebruikte als je de nieuwe motor erin zet, houd de olie ververst en je zult geen kraakprobleem hebben

Jongens holy ****... Ik weet dat velen van jullie verkeerd geïnformeerd zijn, maar kijk alsjeblieft rond, je **** K-serie motoren voor een spotprijs kopen, kijk welke motor op je auto past en koop een gebruikte als je de nieuwe motor erin zet, ververs de olie en je zult geen kraakprobleem hebben
Wie zou in godsnaam de tijd en $$$ besteden om een K-serie motor in een R-serie auto te installeren?

De 06 t/m begin 09 R18 leed aan een slecht gevormd blok. Regelmatige olieverversingen helpen niet.

Hier is slechts een klein beetje van wat er komt kijken bij het uitvoeren van een R18 naar K20 swap: complete motor, wieg, steunen, transmissie/shifter/kabels, alle uitlaat, ECU, toerenteller, alle voorwielophanging componenten, elektronische stuurcomponenten, voorste remklauwen/rotoren/remblokken, achterveren, etc, etc, etc.

Wie is er nu verkeerd geïnformeerd?

Dus ik ben hiernaar aan het kijken... Ik heb een '09 die (voor zover de VIN-reeks op de TSB) wordt vermeld als een die vatbaar zou kunnen zijn voor het gebarsten blok. Ik weet waar ze barsten en ik controleer periodiek en heb geen problemen gevonden. Ik heb vandaag net geen 164k mijl. Ik vraag me gewoon af of dit probleem wordt beschouwd als een van die niet "als" maar "wanneer" type problemen, of niet. Ik vind deze auto erg leuk en ben volledig van plan er ruim 200k op te zetten voordat ik erover nadenk om hem weg te doen. Aangezien ik ruim voorbij de 10-jaarsgrens ben voor Honda om het blok te vervangen... Als het blok besluit te barsten; Ik heb echt geen zin in een presse-papier dat niets waard is.

Gedachten?

41 - 60 of 147 Posts