8th Generation Honda Civic Forum banner

Documentatie van een gescheurd motorblok voor degenen die geen garantie meer hebben

108K views 146 replies 84 participants last post by  JewelB  
#1 · (Edited)
Hé jongens,

Sorry als dit niet de juiste plek is om te posten, maar ik ben te verdrietig over de reparatiekosten van 4,5k. Ik wil een thread starten zodat we kunnen documenteren hoeveel andere mensen hun motorblokken scheuren na het verstrijken van de garantie van 10 jaar. De mijne scheurde vorige week (na 102k) en ik heb hem binnengebracht. Ik zit 2 maanden buiten de garantie.

Ik heb wat onderzoek gedaan en gezien dat de motor normaal gesproken rond de 90k-110k mijl faalt.

Omdat er mensen zijn die niet meer dan 8k mijl per jaar rijden, zou het ongeveer 11,25 jaar duren voordat hun motor faalt.

Ik wil van andere eigenaren weten of ze het mogelijk achten om een ​​collectieve actie op te zetten om dit probleem voor onbepaalde tijd te dekken, want 100k en een nieuwe motor is een beetje belachelijk.

Nogmaals sorry als het niet de juiste plek is, misschien kan een moderator me helpen. Nogmaals, dit is een probleem van 2,5k-4,5k. Ik vind dat het door de gemeenschap moet worden aangepakt.

#2 ·
Mijn auto had net iets meer dan 96.000 mijl op de teller staan. Nadat ik merkte dat het motorblok gescheurd was, belde ik Honda en was ik ook maar 2 maanden uit de 10 jaar garantie. Ze wilden geen millimeter toegeven.

Ik werk bij een Apple service provider en hun klantenservice is een stuk beter in deze omstandigheid. Ik heb een klant gehad die binnenkwam en wiens computer een probleem had met het moederbord, dat onder een kwaliteitsprogramma viel. We ontdekten dat de computer net voorbij de verlengde garantie was en de klant de computer tweedehands had gekocht. Ze belden de Apple klantenservice en ze verlengden hun dekking zonder problemen en wij dekten het onder het kwaliteitsprogramma (Het moederbord is ook een van de duurste onderdelen in de computer). De reden waarom ze dit doen is omdat ze achter hun producten staan, ze willen dat iedereen die een Apple computer gebruikt erkent dat het product van topkwaliteit is, evenals de klantenservice, terwijl Honda meer gaf om hoeveel geld ik ze in het verleden heb betaald en niet om hun voertuigen te ondersteunen of zelfs goede service te bieden.

Het was zwaar voor me, want dit was mijn eerste auto die ik ooit kocht en nu zit ik met een kapotte auto en een lening van $6.000 die ik niet kan afbetalen omdat Honda het niet wilde verlengen of hun voertuigen wilde ondersteunen.

Hoe dan ook, dit zijn mijn frustraties. Blij om te helpen met de ervaringen. Ik zou het echt geweldig vinden als Honda een beetje actie onderneemt en ons helpt, want het was niet onze schuld dat de motorblokken scheuren, maar een slecht gebouwde motor waar ze voor zouden moeten opdraaien.

#141 ·
Mijn auto had net iets meer dan 96.000 mijl op de teller. Nadat ik merkte dat het motorblok gescheurd was, belde ik Honda en was ik ook net 2 maanden uit de 10 jaar garantie. Ze wilden geen centimeter toegeven.

Ik werk bij een Apple service provider en hun klantenservice is een stuk beter in deze omstandigheid. Ik heb een klant gehad die binnenkwam en wiens computer een probleem had met het moederbord, dat onder een kwaliteitsprogramma viel. We ontdekten dat de computer net voorbij de verlengde garantie was en de klant de computer tweedehands had gekocht. Ze belden de Apple klantenservice en ze verlengden hun dekking zonder problemen en we dekten het onder het kwaliteitsprogramma (het moederbord is ook een van de duurste onderdelen in de computer). De reden waarom ze dit doen, is omdat ze achter hun producten staan, ze willen dat iedereen die een Apple computer gebruikt erkent dat het product van topkwaliteit is, net als de klantenservice, terwijl Honda meer gaf om hoeveel geld ik ze in het verleden heb betaald en niet om hun voertuigen te ondersteunen of zelfs maar goede service te bieden.

Het was zwaar voor me, want dit was mijn eerste auto die ik ooit kocht en nu zit ik met een kapotte auto en een lening van $6.000 die ik niet kan afbetalen omdat Honda hem niet wilde verlengen of hun voertuigen wilde ondersteunen.

Hoe dan ook, hier zijn mijn frustraties. Graag gedaan met de ervaringen. Ik zou het echt geweldig vinden als Honda een beetje actie onderneemt en ons helpt, want het was niet onze schuld dat de motorblokken scheuren, maar een slecht gebouwde motor waar ze voor zouden moeten opdraaien.
Een laptop van duizend dollar is echter niet hetzelfde als een motor en arbeidskosten van meer dan 5.000 dollar. Dus iets om te overwegen.

#5 ·
Ik stond OP HET PUNT om een nieuw draadje te openen met een vraag hierover, blij dat ik eerst heb gezocht!

Mijn 2006 Civic is gisteren met dit probleem gediagnosticeerd. Onafhankelijke monteur citeerde $5800 voor een nieuwe motor, meer dan de waarde van de auto. Ik was even opgetogen toen ik over TSB 10-048 hoorde... totdat ik wat beter las en de deadline van 10 jaar zag.

Ik heb gisteren al de lokale dealer gebeld en ze bevestigden dat de deadline in juli 2016 was, aangezien de auto oorspronkelijk in juli 2006 werd verkocht (niet aan mij). Ik heb gisteravond ook een Twitter DM naar de klantenservice van Honda gestuurd (ja, ik ben in ontkenning) om te vragen of er enige speling mogelijk is. Op basis van de reacties hier, denk ik dat dat een grote NEE zal zijn als ze maandag aan het werk gaan.

*zucht* Dus mijn volgende vraag aan de Civic-experts hier: kan ik VERWACHTEN iets te krijgen voor de inruil van deze auto? Ik weet hoe ik de KBB-waarde en dergelijke kan vinden als hij in goede staat verkeert, maar ik weet echt niet of ik iets heb om mee te onderhandelen gezien de grote reparaties die nodig zijn. (Er is OOK een lopende terugroepactie voor de airbag aan de passagierskant, aangezien ze die Takata-onderdelen nog niet hebben ontvangen. >.< )

Ik ben op zoek naar een nieuwere gebruikte auto van ongeveer $12.000, dus zelfs $1000 of zo voor de inruil zou helpen. Of zou ik het beter aan een autosloperij kunnen verkopen? Ik weet niet eens hoe ik dat moet doen. (Ik kan het leren, ik lucht gewoon mijn frustratie over deze hele situatie!)

#11 ·
Ik maak me nu zo'n zorgen... Ik zou er volgende week een moeten kopen met 93.000 mijl...
Ik weet het, dubbele post, maar dit is nodig en dit draadje moet over dit onderwerp op slot en vastgepind worden. NIEMAND zou een Civic uit 2006 moeten kopen. Vermijd hem als de pest. Het is een eerste jaar release van het toen 'nieuwe' model. Daarom heeft de motor problemen. Daarom zal de transmissie problemen hebben. Kijk naar 2008 en nieuwer. Maar koop de Civic uit 2006 NIET, tenzij je aantoonbaar bewijs hebt dat de motor is vervangen.

#7 ·
Ik heb hier meer onderzoek naar gedaan en ontdekt dat verschillende mensen klachten hebben ingediend bij de NHTSA. Anderen die in dezelfde situatie zitten (of liever gezegd auto) willen dat misschien ook doen. Het forum laat me geen directe link plaatsen omdat ik een newb ben, dus kopieer en plak dit:
Code:
https://www-odi.nhtsa.dot.gov/VehicleComplaint/
Als ze genoeg klachten krijgen over dit probleem, kan het uitgroeien tot een volledige terugroepactie. Aangezien de NHTSA bestaat om veiligheidsrisico's te onderzoeken, benadruk dat aspect dan in uw klacht in plaats van alleen uw ontevredenheid over een defect product. Ik had geluk dat ik de koelvloeistoflekkage opmerkte voordat deze helemaal op was, maar andere mensen hebben meegemaakt dat hun motoren oververhit raakten op de snelweg.

#9 ·
Eerlijk gezegd zou ik me niet eens met Honda bezighouden, ze worden stijf over hun garantie, vooral hier in VA Westbroad Honda is ****. Ze wilden me 5000 in rekening brengen om een nieuwe motor te kopen en nog eens 3000 om hem erin te zetten.

Ik ben weggegaan en dit was voor mijn 2008 Honda Civic si, let wel. Toen hadden ze de brutaliteit om me terug te bellen en te vragen of ik de Takata-airbag wilde laten vervangen. Ik antwoordde: "Nee, jullie komen niet aan me."

#10 ·
Eerlijk gezegd zou ik me niet eens met Honda bezighouden, ze worden stijf over hun garantie, vooral hier in VA Westbroad Honda is ****. Ze wilden me 5000 in rekening brengen om een volgende motor te kopen en nog eens 3000 om hem erin te zetten.

Ik ben weggegaan en dit was voor mijn 2008 Honda Civic si, let wel. Toen hadden ze het lef om me terug te bellen en te vragen of ik de takata airbag wilde laten vervangen. Ik antwoordde: nee, jullie komen niet aan me.
Ten eerste heeft Honda geen motor garantie of terugroepactie na de originele 3 jaar/36k op de k20z3. Ook is het dwaas om een airbag garantie te weigeren, en ik hoop dat je de gevolgen van de takata airbag begrijpt.

Ten tweede zijn deze auto's 10 jaar oud. Als je een 10 jaar oude auto hebt, zelfs zonder een royale verlenging van een aandrijflijn garantie, gaan er dingen kapot. Meestal krijg je rond de 10 jaar motorstoringen en transmissiestoringen. Het is een moeilijke situatie om in te zitten, maar Honda had al heel duidelijk gemaakt dat ze de situatie ver hebben verholpen, verder dan het normale verantwoordelijkheidspunt van de fabrikant.

De auto is de motorvervanging niet waard na het 10-jaarpunt vanuit het oogpunt van de fabrikant. Honda zet een nieuwe motor in je 10 jaar oude 110k civic en over 2 weken kom je terug omdat de transmissie kapot is gegaan. Het is het niet waard.

Je enige hoop is om contact op te nemen met een advocaat en verwacht meer te betalen aan juridische kosten voordat je een uitspraak in je voordeel krijgt than als je gewoon de motor had vervangen of een nieuw voertuig had gekocht. De waarheid doet pijn.

#13 ·
'07 Civic gebarsten blok

Hallo,
Nieuw lid hier.

Mijn '07 Civic (118.000 mijl, gekocht in maart 2007) is ongeveer 5 maanden na de verlengde garantieperiode van 10 jaar en Honda vervangt het gebarsten blok, dat ze oorspronkelijk voor $ 6000 hadden geprijsd! voor wat ze zeggen dat de arbeidskosten zijn, ongeveer $ 1600. Ze betalen voor onderdelen. Ik hoopte dat ze alles zouden betalen, maar ik ben blij dat ze me dit hebben aangeboden.

Ik heb ze oorspronkelijk gecontacteerd via Twitter en daarna heb ik Honda in Californië gebeld. Het duurde even, maar ze waren hoffelijk en behulpzaam.

Ik wil echter toevoegen, op het risico af ondankbaar genoemd te worden, dat ik vind dat er voor een fabricagefout als deze geen tijdslimiet zou moeten zijn voor de aansprakelijkheid van Honda. Maar zoals ik al zei, ik ben blij met de oplossing en ik hoop dat het werkt. De auto is volgende week klaar.

Als er vragen zijn, **** u gerust op deze post reageren.

Bedankt,
Richard Garcia

#51 ·
Hallo,
Nieuw lid hier.

Mijn '07 Civic (118.000 mijl, gekocht in maart 2007) is ongeveer 5 maanden na de verlengde garantieperiode van 10 jaar en Honda vervangt het gebarsten blok, dat ze oorspronkelijk voor $ 6000 hebben geprijsd! voor wat ze zeggen dat de arbeidskosten zijn, ongeveer $ 1600. Ze betalen voor onderdelen. Ik hoopte dat ze alles zouden betalen, maar ik ben blij dat ze me dit aanboden.

Ik heb oorspronkelijk contact met hen opgenomen via Twitter en daarna belde ik Honda in Californië. Het duurde even, maar ze waren hoffelijk en behulpzaam.

Ik wil echter toevoegen, op het risico af ondankbaar genoemd te worden, dat ik vind dat er voor een fabricagefout als deze geen tijdslimiet mag zijn voor de aansprakelijkheid van Honda. Maar zoals ik al zei, ik ben blij met de oplossing en ik hoop dat het werkt. De auto is volgende week klaar.

Als er vragen zijn, **** u gerust op deze post reageren.

Bedankt,
Richard Garcia
Hallo Richard Garcia,

**** u de naam geven van de vertegenwoordiger die u heeft geholpen van HONDA CORP? en ook de dealer? Ik doorloop hier hetzelfde proces, maar ze willen niets van de garantie nakomen.

#14 ·
Dit is net een paar dagen geleden met mijn auto gebeurd. Het rook naar antivries, dus ik heb hem gisteravond naar mijn zwager gebracht (die monteur is), en hij heeft een druktest gedaan en zei dat het motorblok gescheurd is. Ik heb deze auto vorig jaar tweedehands gekocht van een oud dametje dat heel goed voor de auto zorgde. Ik heb ook heel goed voor deze auto gezorgd. Het is een 06 Civic en er staat ~120.000 mijl op. Ik breng hem vandaag naar Honda om te zien wat ze zeggen. Hopelijk zijn ze behulpzaam en bereid om het te repareren, aangezien er een terugroepactie was, ook al is deze "verlopen". Dit is buiten mijn schuld gebeurd, en als ik me bewust was geweest van dit probleem, had ik deze auto niet gekocht.

#15 ·
Dit is een paar dagen geleden met mijn auto gebeurd. Het rook naar antivries, dus ik bracht hem gisteravond naar mijn zwager (die monteur is), en hij deed een druktest en zei dat het motorblok gescheurd is. Ik heb deze auto vorig jaar gebruikt gekocht van een oud dametje dat heel goed voor de auto zorgde. Ik heb ook heel goed voor deze auto gezorgd. Het is een 06 Civic en hij heeft ~120k mijl op de teller. Ik breng hem vandaag naar Honda om te zien wat ze zeggen. Hopelijk zijn ze behulpzaam en bereid om het te repareren, aangezien er een terugroepactie was, ook al is deze "verlopen". Dit gebeurde buiten mijn schuld, en als ik me bewust was geweest van dit probleem, had ik deze auto niet gekocht.
Het is een GARANTIEVERLENGING, geen terugroepactie. Er is een enorm verschil.

Verwacht niet veel, zo niet iets, van Honda. En gebruik niet de smoes dat het buiten jouw schuld is gebeurd en dat je hem niet zou hebben gekocht als je het had geweten. Als je je due diligence had gedaan, had je het geweten, want het is heel goed gedocumenteerd.

#17 ·
Wat betreft Honda die voor klanten zorgt, REKEN ER NIET OP! Mijn transaxle en koppeling vielen uit elkaar bij 26.000 mijl (en nee, ik heb niets verkeerd gedaan - het was eigenlijk tijdens een zachtere dan normale schakeling van 1 naar 2 toen het allemaal uit elkaar viel). Ik heb hem naar de dealer laten slepen, logischerwijs ervan uitgaande dat het onder de garantie zou vallen. Ze weigerden de garantie te honoreren. Hun officiële antwoord (Honda USA, niet alleen de dealer) was: "We zien geen defecten." Ik denk dat in stukken liggen niet meetelt. Te nieuw om aftermarket-onderdelen te hebben, en bij de dealer om op te starten. Ze hadden me in de tang omdat het al uit elkaar lag. Veel $.

#18 ·
Gebeurde twee weken geleden met mijn 158.000 2007 Civic Ex. Vreemd genoeg heb ik hem een jaar geleden naar Honda Of Manhattan gebracht voor iets anders en noemde de man de tsb. Maar hij verklaarde dat het onwaarschijnlijk is dat het zou gebeuren als het voertuig meer dan 100.000 had. Snel vooruit naar november 2017 gebeurt het en de garantie was in maart 2017 verlopen. Belde Honda of America corporate en verschillende dealers en ze konden niet helpen. Uiteindelijk een 2011 motor gekocht.

#23 · (Edited)
Ik ben het met je eens OP.

Mijn 2007 EX heeft 87.000 mijl. Heb net nieuwe banden van Costco gekregen, want mijn oude is onlangs ontploft en de banden moesten toch bijna vervangen worden.

Mijn 10 jaar zijn verstreken sinds de auto in april 2007 is gekocht. Tot nu toe loopt hij prima.

Wie beweert dat een 10 jaar oude auto problemen zal hebben etc., heeft geen begrip van de gebruikspatronen van auto's, vooral voor mensen die in of dicht bij stedelijke gebieden wonen. Honda zou de motor moeten dekken zolang mensen de auto's bezitten, tenminste 'oorspronkelijke eigenaren' en/of mensen die de auto hebben laten onderhouden bij dealers.

Ik was dit probleem tot nu toe helemaal vergeten en het lijkt erop dat de auto op geleende tijd leeft.

Kraakt de motor plotseling of is er een symptoom voordat hij kraakt?

Wat kost het om de motor te laten vervangen als dit in de nabije toekomst gebeurt? De reden is dat ik als oorspronkelijke eigenaar de onderhoudsgeschiedenis van de auto ken en er gemakkelijk nog 5-6 jaar mee kan rijden zonder problemen. 3.000 tot 5.000 voor de motor is nog steeds goedkoper dan 20.000 voor een nieuwe auto. Dat is tenminste wat ik nu denk, maar ik sta zeker open voor alternatieven.

Is er ook iets dat je **** doen om te voorkomen dat dit probleem überhaupt optreedt? Misschien de kop/het blok testen en nu iets vervangen voor een lagere prijs in vergelijking met het later vervangen van de motor?

Bedankt,

#25 ·
De auto van mijn moeder begon net te lekken bij het motorblok. Het is een 2007 met 97.000 mijl en de garantie is verlopen. Heb nog geen contact opgenomen met Honda, maar daar kun je gif op innemen. Ze hebben hier niet eens een terugroepactie voor gestuurd. Ze zullen iets doen, anders huur ik zeker een advocaat in!!

#26 ·
De auto van mijn moeder begon net te lekken bij het motorblok. Het is een 2007 met 97.000 mijl en de garantie is verlopen. Heb nog geen contact opgenomen met Honda, maar daar kun je gif op innemen. Ze hebben hier niet eens een terugroepactie voor gestuurd. Ze zullen iets doen of ik zal zeker een advocaat inhuren!!
Heb je de kleine vorderingenrechtbank overwogen? Ik denk dat dat de beste manier van handelen zou kunnen zijn, tenzij Honda iets doet.Zoals elders vermeld, nu auto's de 10-jaarsgrens passeren, zullen we dit probleem steeds vaker zien opduiken.

#27 ·
Claims over TIEN JAAR OUDE auto, Kijk eens

https://www.cars.com/articles/your-car-is-so-old-1420694584395/

De gemiddelde leeftijd van auto's is 11,6 in 2016 en over het algemeen houden mensen Honda's/Toyota's langer dan gemiddeld.

Uit hetzelfde artikel:
"IHS Markit voorspelt dat in 2021 het aantal voertuigen van 16 jaar of ouder met 30 procent zal groeien tot 81 miljoen, waarvan 20 miljoen ouder dan 25 jaar zijn".

#29 ·
Van het carcomplaints forum lijkt 2006 het meest getroffen te zijn. Ik weet niet zeker waarom, aangezien theoretisch de motorcasting pas in de tweede helft van 2009 werd veranderd, aangezien zelfs sommige 2009-modellen getroffen zijn.

2006 - 162
2007 - 67
2008 - 47
2009 - slechts 1

2008 vs 2007 is logisch, aangezien het 1 extra jaar is waarin problemen kunnen optreden.

Maar 2006 vs 2007/2008 is een beetje raar, nietwaar? Bijna drie keer zoveel in aantallen, en het is slechts 1 jaar ouder.

#31 ·
Van het carcomplaints forum lijkt 2006 het meest getroffen te zijn. Ik weet niet zeker waarom, aangezien theoretisch de motorcasting pas in de tweede helft van 2009 is veranderd, aangezien zelfs sommige 2009-modellen getroffen zijn.

2006 - 162
2007 - 67
2008 - 47
2009 - slechts 1

2008 vs. 2007 is logisch, aangezien het 1 extra jaar is waarin problemen kunnen optreden.

Maar 2006 vs. 2007/2008 is een beetje raar, nietwaar? Bijna drie keer zoveel, en het is slechts 1 jaar ouder.
Bedankt voor het plaatsen van deze nummers van carcomplaints.com.

Voor degenen onder u in deze thread met gescheurde motoren, behoren jullie tot die aantallen, of zijn jullie een aanvulling? Beginnersfout, ik heb net een 2008 Civic gekocht, en hij heeft slechts 80.000 mijl. Ik probeer te beslissen of ik het schip moet verlaten en opnieuw moet verkopen, of dat ik het risico moet nemen en hopen dat het niet scheurt. Hij is verder in prima staat...

#34 ·
Ik heb een olielekprobleem en vermoed een kapotte pakking of een scheur ergens achter de motor aan de bovenkant. De enige reden is dat de bovenkant van de motor bedekt is met oude, verbrande olie en de onderkant olieresten heeft die naar beneden druppelen en door de riemen aan de zijkant van de motor worden rondgeslingerd.

#38 ·
De mijne heeft me afgelopen zomer op een snelweg in Zuid-Texas gestrand. Het verkeer stond vast door een ongeluk en het was meer dan 100 graden buiten toen hij ermee stopte voor mijn vrouw en ik. Ik had een zonnesteek en ben er bijna aan overleden. Honda heeft niets voor me gedaan.
Kantonrechter, kantonrechter.Als genoeg mensen een claim indienen, kan het Honda dwingen dit probleem "op de juiste manier" aan te pakken.

#42 ·
2008 Honda Civic Motorblok Gebarsten

Ik heb een 2008 (mf datum is nov. 2007) Honda Civic met 156.000 mijl. Motorblok is gebarsten. Ik zit slechts 3 maanden buiten de 10 jaar garantie op het motorblok.

De dealer heeft me $6.500 voor de reparatie geoffreerd. Na wat discussie hebben ze het verlaagd naar $4.300. Nog steeds niet acceptabel.

Ik heb een claim geopend bij Honda America en nadat ik hen documentatie van mijn olieverversingsgeschiedenis had gestuurd, hebben ze besloten dat ze alles behalve $1.300 zullen dekken.

Hoewel ik niet blij ben om IETS te betalen vanwege een bekend defect, is $1.300 VEEL beter dan $6.500.