8th Generation Honda Civic Forum banner
21 - 39 of 147 Posts
Allereerst heeft Honda geen motor garantie of terugroepactie na de oorspronkelijke 3 jaar/36k op de k20z3. Ook is het onverstandig om een airbag garantie te weigeren, en ik hoop dat u de gevolgen van de takata airbag begrijpt.

Ten tweede zijn deze auto's 10 jaar oud. Als je een 10 jaar oude auto hebt, gaat er zelfs zonder een royale verlenging van de aandrijflijn garantie wel eens iets kapot. Meestal krijg je rond de 10 jaar motorstoringen en transmissiestoringen. Het is een moeilijke situatie om in te zitten, maar Honda had al heel duidelijk gemaakt dat ze de situatie ver hebben verholpen, verder dan het normale verantwoordelijkheidspunt van de fabrikant.

De auto is de motorvervanging na de 10 jaar niet waard vanuit het oogpunt van de fabrikant. Honda plaatst een nieuwe motor in uw 10 jaar oude 110k civic en over 2 weken komt u terug omdat de transmissie kapot is gegaan. Het is het niet waard.

Uw enige hoop is om contact op te nemen met een advocaat en verwacht meer te betalen aan juridische kosten voordat u een uitspraak in uw voordeel krijgt dan wanneer u simpelweg de motor had vervangen of een nieuw voertuig had gekocht. De waarheid doet pijn.
Dat is een domme opmerking! Niemand komt terug en zegt dat hun transmissie kapot is en dat ze het gerepareerd willen hebben! Er is geen enorm transmissieprobleem met die auto's! Er is een enorm probleem met de kop en Honda weet het.
Dit is zo'n groot probleem dat ze de garantie hebben verlengd tot 10 jaar. Dit land heeft consumentenbeschermingswetten en citroenwetten met een reden. Deze kop moet een terugroepactie zijn zonder jaargrens!
Honda verkoopt deze 06-09 auto's willens en wetens op hun terreinen zonder klanten te waarschuwen! Als je denkt dat dit oké is, ben je net zo verachtelijk als zij!
Als je denkt dat dat oké is

Ik ben het met je eens OP.

Mijn 2007 EX heeft 87.000 mijl. Heb net nieuwe banden van Costco gekregen, want mijn oude is onlangs ontploft en de banden moesten toch bijna vervangen worden.

Mijn 10 jaar zijn verstreken sinds de auto in april 2007 is gekocht. Tot nu toe loopt hij prima.

Wie beweert dat een 10 jaar oude auto problemen zal hebben etc., heeft geen begrip van de gebruikspatronen van auto's, vooral voor mensen die in of dicht bij stedelijke gebieden wonen. Honda zou de motor moeten dekken zolang mensen de auto's bezitten, tenminste 'oorspronkelijke eigenaren' en/of mensen die de auto hebben laten onderhouden bij dealers.

Ik was dit probleem tot nu toe helemaal vergeten en het lijkt erop dat de auto op geleende tijd leeft.

Kraakt de motor plotseling of is er een symptoom voordat hij kraakt?

Wat kost het om de motor te laten vervangen als dit in de nabije toekomst gebeurt? De reden is dat ik als oorspronkelijke eigenaar de onderhoudsgeschiedenis van de auto ken en er gemakkelijk nog 5-6 jaar mee kan rijden zonder problemen. 3.000 tot 5.000 voor de motor is nog steeds goedkoper dan 20.000 voor een nieuwe auto. Dat is tenminste wat ik nu denk, maar ik sta zeker open voor alternatieven.

Is er ook iets dat je **** doen om te voorkomen dat dit probleem überhaupt optreedt? Misschien de kop/het blok testen en nu iets vervangen voor een lagere prijs in vergelijking met het later vervangen van de motor?

Bedankt,

De auto van mijn moeder begon net te lekken bij het motorblok. Het is een 2007 met 97.000 mijl en de garantie is verlopen. Heb nog geen contact opgenomen met Honda, maar daar kun je gif op innemen. Ze hebben hier niet eens een terugroepactie voor gestuurd. Ze zullen iets doen, anders huur ik zeker een advocaat in!!

De auto van mijn moeder begon net te lekken bij het motorblok. Het is een 2007 met 97.000 mijl en de garantie is verlopen. Heb nog geen contact opgenomen met Honda, maar daar kun je gif op innemen. Ze hebben hier niet eens een terugroepactie voor gestuurd. Ze zullen iets doen of ik zal zeker een advocaat inhuren!!
Heb je de kleine vorderingenrechtbank overwogen? Ik denk dat dat de beste manier van handelen zou kunnen zijn, tenzij Honda iets doet.Zoals elders vermeld, nu auto's de 10-jaarsgrens passeren, zullen we dit probleem steeds vaker zien opduiken.

Claims over TIEN JAAR OUDE auto, Kijk eens

https://www.cars.com/articles/your-car-is-so-old-1420694584395/

De gemiddelde leeftijd van auto's is 11,6 in 2016 en over het algemeen houden mensen Honda's/Toyota's langer dan gemiddeld.

Uit hetzelfde artikel:
"IHS Markit voorspelt dat in 2021 het aantal voertuigen van 16 jaar of ouder met 30 procent zal groeien tot 81 miljoen, waarvan 20 miljoen ouder dan 25 jaar zijn".

Zoek die wetten op! Ze doen NIETS na ongeveer 3 jaar. HET IS EEN TIEN JAAR OUDE AUTO.

Niemand is verplicht om een TSB te onthullen voor een autoverkoop, kijk naar alle auto's die worden verkocht met defecte Takata-airbags!!!!!!!! EN DAT IS LEVENSBEDREIGEND.

Dit als een domme opmerking beschouwen, negeert het feit dat het internet bestaat en dat van consumenten wordt verwacht dat ze enige zorgvuldigheid in acht nemen en een verdomde auto onderzoeken voordat ze hem kopen. Je hebt duidelijk nog nooit in een soort bedrijfsmanagement gezeten waar je beslissingen moet nemen over wanneer je je eigen kont moet dekken voor diensten of producten als bedrijf - Je **** niet verwachten dat een autofabrikant een levenslange garantie geeft op een motor, het is bull****.

Ik heb al eerder gezegd, de moderators van dit forum moeten een grote sticky op de pagina zetten als ze überhaupt nog modereren, en de titel laten luiden: KOOP GEEN 06-08 R18 CIVIC TENZIJ HET MOTORWERK DOCUMENTATIE HEEFT.

Vandaar dat ik zei, tenzij je van plan bent om Honda aan te klagen buiten de al genereuze garantieverlenging tot 10 jaar, heb je pech.:viool:
Ik ben het met je eens. Ik heb een 2008 Civic, in de hoop dat de motor een scheur ontwikkelt voordat juni aanbreekt, wat de 10-jaarsgrens zal zijn. Ik zou het gevoel hebben dat ik de loterij heb gewonnen. Verwachten dat een bedrijf garantie geeft op een product dat 10 jaar of ouder is, is waanzin. Tenzij het product een levenslange garantie heeft of een bovengemiddelde levensverwachting.

Mijn auto heeft bijna 200.000 km op de teller staan, dus voor de mensen die overwegen om een 2008 te kopen, zeg ik: ga ervoor.

Van het carcomplaints forum lijkt 2006 het meest getroffen te zijn. Ik weet niet zeker waarom, aangezien theoretisch de motorcasting pas in de tweede helft van 2009 werd veranderd, aangezien zelfs sommige 2009-modellen getroffen zijn.

2006 - 162
2007 - 67
2008 - 47
2009 - slechts 1

2008 vs 2007 is logisch, aangezien het 1 extra jaar is waarin problemen kunnen optreden.

Maar 2006 vs 2007/2008 is een beetje raar, nietwaar? Bijna drie keer zoveel in aantallen, en het is slechts 1 jaar ouder.

Ik ben het met je eens. Ik heb een Civic uit 2008 en hoop dat de motor een scheur ontwikkelt voordat juni aanbreekt, wat de 10-jaarsgrens zal zijn. Ik zou het gevoel hebben dat ik de loterij heb gewonnen. Verwachten dat een bedrijf garantie geeft op een product dat 10 jaar of ouder is, is waanzin. Tenzij het product een levenslange garantie of een bovengemiddelde levensverwachting heeft.

Mijn auto heeft bijna 200.000 km op de teller, dus ik zeg tegen jullie die overwegen om een 2008 te kopen: ga ervoor.
Ik denk dat we het erover eens zullen zijn het oneens te zijn. Honda doet NIETs goeds door deze garantie te geven. Zou het begrijpen als mensen auto's niet langer dan 10 jaar zouden houden, maar zoals ik hierboven al schreef, is dat niet het geval.

Verder heeft Honda een product verkocht met een "bekend" defect, nogmaals een "bekend" defect. Ik durf te wedden dat het een kosten-batenanalyse is en dat alleen een tragedie de manier van denken zal veranderen, niets anders.

Denk je dat het argument dat de auto ouder is dan 10 jaar stand zal houden als het gebarsten blok een tragedie veroorzaakt? Zal Honda in staat zijn om zijn handen van deze zaak af te wassen? Zeker niet en daarom denk ik dat dit een tikkende tijdbom is, die elk moment kan ontploffen.

Van het carcomplaints forum lijkt 2006 het meest getroffen te zijn. Ik weet niet zeker waarom, aangezien theoretisch de motorcasting pas in de tweede helft van 2009 is veranderd, aangezien zelfs sommige 2009-modellen getroffen zijn.

2006 - 162
2007 - 67
2008 - 47
2009 - slechts 1

2008 vs. 2007 is logisch, aangezien het 1 extra jaar is waarin problemen kunnen optreden.

Maar 2006 vs. 2007/2008 is een beetje raar, nietwaar? Bijna drie keer zoveel, en het is slechts 1 jaar ouder.
Bedankt voor het plaatsen van deze nummers van carcomplaints.com.

Voor degenen onder u in deze thread met gescheurde motoren, behoren jullie tot die aantallen, of zijn jullie een aanvulling? Beginnersfout, ik heb net een 2008 Civic gekocht, en hij heeft slechts 80.000 mijl. Ik probeer te beslissen of ik het schip moet verlaten en opnieuw moet verkopen, of dat ik het risico moet nemen en hopen dat het niet scheurt. Hij is verder in prima staat...

Van het carcomplaints forum lijkt 2006 het meest getroffen te zijn. Ik weet niet zeker waarom, aangezien theoretisch de motorcasting pas in de tweede helft van 2009 werd veranderd , aangezien zelfs sommige 2009-modellen getroffen zijn.

2006 - 162
2007 - 67
2008 - 47
2009 - slechts 1
Ik herinner me dat ik de VIN-bereiken op de TSB las, en voor voertuigen uit 2009 werden slechts enkele tienduizenden auto's gedekt. Mijn herinnering is ongeveer 30.000, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Honda leverde waarschijnlijk 350-400k Civics voor dat modeljaar in Noord-Amerika, dus slechts een handvol '09's hebben de oudere blokrevisie.

2008 vs. 2007 is logisch, aangezien het 1 extra jaar is waarin problemen kunnen optreden.

Maar 2006 vs. 2007/2008 is een beetje raar, nietwaar? Bijna drie keer zoveel, en het is slechts 1 jaar ouder.
Van de TSB, geruchten en andere info die ik door de jaren heen heb kunnen vinden, is mijn weloverwogen gok dat er een fabricageprobleem was in de fabriek die de USDM R18-blokken maakte, en dat geleidelijke verbeteringen in de kwaliteitscontrole de snelheid voor poreuze blokken deden afnemen.

Op een gegeven moment eind 2008 stapte Honda over op een licht herzien R18-blokontwerp (meestal 2009-2011, en dan 9e generaties van 2012-2015) dat toleranter was voor eventuele afwijkingen in het productieproces.

Kortom:

Ik geloof dat Honda het productieproces heeft verbeterd tussen '06 en '07-'08-begin '09.

Honda verbeterde vervolgens het ontwerp als een verdere voorzorgsmaatregel voor het grootste deel van '09 en daarna.

Bedankt voor het plaatsen van deze nummers van carcomplaints.com.

Voor degenen onder u in deze thread met gescheurde motoren, behoren jullie tot die nummers, of komen jullie er nog bij? Beginnersfout, ik heb net een 2008 Civic gekocht, en hij heeft pas 80.000 mijl. Ik probeer te beslissen of ik het schip moet verlaten en het moet doorverkopen, of het risico moet nemen en hopen dat het niet scheurt. Verder is hij in prima staat...
Een '08 Civic is op dit moment waarschijnlijk grotendeels afgeschreven, dus je **** hem misschien verkopen voor bijna de prijs die je hebt betaald. Als dit het geval is, zouden de belangrijkste kosten voor de verkoop waarschijnlijk de tijd en het ongemak zijn van het overstappen naar een andere auto.

Ik heb een olielekprobleem en vermoed een kapotte pakking of een scheur ergens achter de motor aan de bovenkant. De enige reden is dat de bovenkant van de motor bedekt is met oude, verbrande olie en de onderkant olieresten heeft die naar beneden druppelen en door de riemen aan de zijkant van de motor worden rondgeslingerd.

Mijn auto liet me afgelopen zomer in de steek op een snelweg in Zuid-Texas. Het verkeer stond vast vanwege een ongeluk en het was meer dan 100 graden buiten toen hij het begaf bij mijn vrouw en mij. Ik kreeg een zonnesteek en ben er bijna aan overleden. Honda heeft niets voor me gedaan.

De mijne heeft me afgelopen zomer op een snelweg in Zuid-Texas gestrand. Het verkeer stond vast door een ongeluk en het was meer dan 100 graden buiten toen hij ermee stopte voor mijn vrouw en ik. Ik had een zonnesteek en ben er bijna aan overleden. Honda heeft niets voor me gedaan.
Kantonrechter, kantonrechter.Als genoeg mensen een claim indienen, kan het Honda dwingen dit probleem "op de juiste manier" aan te pakken.

Kantonrechter, kantonrechter.

Als genoeg mensen claims indienen, kan het Honda dwingen dit probleem "op de juiste manier" aan te pakken.
Dat hebben ze al gedaan, daarom hebben ze de garantie verlengd. Honda deed het niet uit "goede trouw", ze werden gedwongen door juridische stappen.

Ja, de enige optie is om de fabrikant opnieuw aan te klagen, als individu. Omdat de overgrote meerderheid van deze auto's die problemen hebben gehad, al is uitgewassen, total loss is verklaard, geveild voor onderdelen, enz.

Ik ben benieuwd wat u de "juiste" aanpak vindt.

Als we uitgaan van de logica van "elke auto is nu 11 jaar oud!", dan gaan we ervan uit dat de auto's ongeveer 165.000 mijl hebben gereden. Het einde van de levensduur voor een ICE wordt geschat op ongeveer 150.000 mijl bij normaal rijden op de snelweg en in de stad, gebaseerd op emissies en leeftijd van gebruik. Alleen omdat een Honda naar verwachting 30 jaar meegaat, en dit specifieke model de eerste paar jaar meer op een Kia leek en daarna werd gecorrigeerd, wil nog niet zeggen dat ze levenslange garantie op hun motor hoeven te geven. Het is een :deadhorse::deadhorse::deadhorse::deadhorse: probleem.

:(

Dat hebben ze al gedaan, daarom hebben ze de garantie verlengd. Honda deed het niet uit "goede trouw", ze werden gedwongen door juridische stappen.

Ja, de enige optie is om de fabrikant opnieuw aan te klagen, als individu. Omdat de overgrote meerderheid van deze auto's die problemen hebben gehad, al is afgeschreven, total loss is verklaard, geveild is voor onderdelen, enz.

Ik ben benieuwd wat u de "juiste" handelswijze vindt.

Als we uitgaan van de logica van "elke auto is nu 11 jaar oud!", dan gaan we ervan uit dat de auto's ongeveer 165.000 mijl hebben gereden. Het einde van de levensduur van een ICE wordt geschat op ongeveer 150.000 mijl bij normaal rijden op de snelweg en in de stad, gebaseerd op emissies en leeftijd van gebruik. Alleen al omdat een Honda naar verwachting 30 jaar meegaat en dit specifieke model de eerste paar jaar meer op een Kia leek en daarna is gecorrigeerd, wil nog niet zeggen dat ze levenslange garantie op hun motor hoeven te geven. Het is een :deadhorse::deadhorse::deadhorse::deadhorse: kwestie.
:(
Ik weet niet zeker wat Honda ertoe heeft aangezet om een garantie van 10 jaar te geven, maar nergens wordt vermeld dat een auto niet langer dan 10 jaar mee zou moeten gaan en nergens wordt vermeld dat fabrikanten zich na een 'beperkte' tijd kunnen onttrekken aan hun 'bekend defecte' producten.

Veel mensen hebben weinig kilometers op hun auto's, ook een aantal op dit forum. Ik heb er maar 87.000 mijl op zitten. Ik zou hem graag nog minstens 5 jaar willen houden.

Bekijk ook mijn andere berichten waar de gemiddelde levensduur van auto's op de weg meer dan 11 jaar is en dat is het gemiddelde. Honda/Toyota's gaan doorgaans langer mee dan gemiddeld.

De verwachting is dat het gemiddelde over een paar jaar zal toenemen tot meer dan 15 jaar. Auto's worden dus langer dan 10 jaar gehouden.

Ik heb echt het gevoel dat de kleine vorderingenrechtbank de beste optie is. Niet duur, ongeveer $50-$70 kosten. Dat is het meeste dat men zou kunnen verliezen.

Dat is wat ik van plan ben te doen. Laat al het onderhoud op tijd en bij een dealer uitvoeren (natuurlijk met coupons).

Zou mensen echt willen aanmoedigen om de kleine vorderingenroute te volgen.

21 - 39 of 147 Posts