Zaskakująco znalazłem bardzo mało informacji na temat wymiany zaworu PCV. Jego lokalizacja: Patrząc na silnik, po lewej stronie (strona pasażera), za pokrywą zaworów. Zrobienie wyraźnego zdjęcia było bardzo trudne, więc zrobiłem najlepsze zdjęcia, jakie mogłem, robiąc to. Jest to tania część (około 12 $), która zwykle nie umiera, jednak jest tania i W MIARĘ łatwa do zrobienia. Jestem bardzo religijny, jeśli chodzi o konserwację, ale to jest element, o którym zawsze zapominam. Mam nadzieję, że te zdjęcia i instrukcje pomogą każdemu, kto chce to zrobić samemu.
Objawy: Nic, nawet kodu
Dlaczego wymienić: tania część, niezbyt trudna do zrobienia. Widziałem BARDZO DUŻO "gunk" (nagromadzonego oleju/brudu) w pobliżu zaworu. Wyglądało to złowieszczo (gromadzenie się oleju w ten sposób wskazywało na wyciek, więc wydaje się logiczne, że zawór wymagał wymiany. Tanie ubezpieczenie nikomu jeszcze nie zaszkodziło.
Narzędzia/części:
1) 1 przegub uniwersalny (użyłem grzechotki 3/8")
2) krótkie przedłużenie
3) długie przedłużenie
4) Gniazdo głębokie 11/16" (używane do wkładania/wyjmowania zaworu PCV)
5) Szczypce igłowe (jeśli masz szczypce zagięte, jeszcze lepiej)
6) Grzechotka (duh)
7) Długi śrubokręt płaski
8) Puszka PB Blaster
9) Butelka odtłuszczacza do silnika (każdy się nada)
10) Szmata
11) 1 fabrycznie nowy zawór PCV (nr części Honda HP17130-PND-A01, zespół zaworu, PCV)
12) Podkładka zgniotowa 14 mm (taka sama jak korek spustowy oleju)
13) Wąż do wody (do spłukiwania PB blaster i odtłuszczacza)
14) Piwo (opcjonalnie).
Mój sedan R18 miał około 158 000 mil, kiedy to zrobiłem, a zawór PCV nigdy nie został wymieniony. Osiągam ponad 30 mpg i nie mam żadnych problemów. Jeździ około 110 mil dziennie.
Zaczynamy:
Jak wspomniano, zawór PCV znajduje się za pokrywą zaworów po stronie pasażera silnika. Nie widać go patrząc na niego bezpośrednio, ale widać wąż, który jest do niego przymocowany.
Widzisz zielony klips? Odhacz go, aby uzyskać dostęp do rury prowadzącej do zaworu PCV.
Po odtłuszczeniu tylko tej części silnika wskazuję na daną rurę.
Oto kolejny widok węża z zaworem PCV pod nim (środek zdjęcia).
Tutaj zobaczysz metalowy wspornik służący do wyrównywania przymocowanych przewodów i węży. Jest on przykręcony do silnika śrubą 10 mm, która jest skierowana w stronę przegrody czołowej. Nie mogłem do niego dotrzeć za nic w świecie (nie miałem odpowiednich narzędzi), ale wygiąłem go z drogi i zgiąłem z powrotem, kiedy skończyłem. Jeśli możesz go usunąć, tym lepiej, jeśli nie, mój sposób pomoże.
Uwaga: MUSISZ usunąć go z drogi, aby uzyskać dostęp do węża i zaworu.
Oto lepszy widok zacisku, który musisz ścisnąć i przesunąć w górę. W tym miejscu przydadzą się szczypce zagięte. Zanim usuniesz wąż, spryskaj trochę PB Blaster, aby poluzować PCV. Zostawiłem go na około 10 minut, zanim go spłukałem, a następnie wszedłem z moimi narzędziami, aby go wyjąć.
Ustaw swoje narzędzia:
Stary zawór PCV był ciasny, ale wyszedł wystarczająco łatwo. Tak to wyglądało. W każdym razie, kiedy go wyjmiesz, zauważysz podkładkę zgniotową (chyba że masz szczęście, że wyjdzie z zaworem) w miejscu, gdzie siedział zawór. Wziąłem długi śrubokręt płaski i postukałem w jego koniec, aby poluzować tę podkładkę. Działało jak urok.
Wyjęty:
Podkładka zgniotowa (pozostała na bloku silnika):
Weź szmatę i wytrzyj obszar najlepiej jak potrafisz. Nie jestem pewien, kiedy następnym razem będę musiał wymienić zawór PCV, więc może być tam jeszcze kilka lat, więc lubię używać środka zapobiegającego zapiekaniu na gwintach, aby uniknąć irytacji w przyszłości. Weź trochę środka zapobiegającego zapiekaniu (patrz zdjęcie) i rozprowadź go wokół gwintów. Umieść nową podkładkę zgniotową i wkręć zawór palcami.
Po dokręceniu zaworu PCV umieść na nim wąż i użyj szczypiec, aby zacisnąć wąż w kierunku końca. Następnie zagnij (lub przymocuj ponownie) metalowy wspornik z powrotem na miejsce. Ponownie przypnij zielony uchwyt i gotowe!
Zapraszam do wypicia (opcjonalnego) piwa i cieszenia się. Nie mogę z całą pewnością powiedzieć, że zapobiegłem pewnym uszkodzeniom silnika, ale jest to tak tanie i mam dużo mil na moim sprzęcie, więc to nie może mu w najmniejszym stopniu zaszkodzić.
Mam nadzieję, że to pomoże komuś z R18! :dancingcoolsmiley:
Objawy: Nic, nawet kodu
Dlaczego wymienić: tania część, niezbyt trudna do zrobienia. Widziałem BARDZO DUŻO "gunk" (nagromadzonego oleju/brudu) w pobliżu zaworu. Wyglądało to złowieszczo (gromadzenie się oleju w ten sposób wskazywało na wyciek, więc wydaje się logiczne, że zawór wymagał wymiany. Tanie ubezpieczenie nikomu jeszcze nie zaszkodziło.
Narzędzia/części:
1) 1 przegub uniwersalny (użyłem grzechotki 3/8")
2) krótkie przedłużenie
3) długie przedłużenie
4) Gniazdo głębokie 11/16" (używane do wkładania/wyjmowania zaworu PCV)
5) Szczypce igłowe (jeśli masz szczypce zagięte, jeszcze lepiej)
6) Grzechotka (duh)
7) Długi śrubokręt płaski
8) Puszka PB Blaster
9) Butelka odtłuszczacza do silnika (każdy się nada)
10) Szmata
11) 1 fabrycznie nowy zawór PCV (nr części Honda HP17130-PND-A01, zespół zaworu, PCV)
12) Podkładka zgniotowa 14 mm (taka sama jak korek spustowy oleju)
13) Wąż do wody (do spłukiwania PB blaster i odtłuszczacza)
14) Piwo (opcjonalnie).
Mój sedan R18 miał około 158 000 mil, kiedy to zrobiłem, a zawór PCV nigdy nie został wymieniony. Osiągam ponad 30 mpg i nie mam żadnych problemów. Jeździ około 110 mil dziennie.
Zaczynamy:
Jak wspomniano, zawór PCV znajduje się za pokrywą zaworów po stronie pasażera silnika. Nie widać go patrząc na niego bezpośrednio, ale widać wąż, który jest do niego przymocowany.
Widzisz zielony klips? Odhacz go, aby uzyskać dostęp do rury prowadzącej do zaworu PCV.

Po odtłuszczeniu tylko tej części silnika wskazuję na daną rurę.

Oto kolejny widok węża z zaworem PCV pod nim (środek zdjęcia).

Tutaj zobaczysz metalowy wspornik służący do wyrównywania przymocowanych przewodów i węży. Jest on przykręcony do silnika śrubą 10 mm, która jest skierowana w stronę przegrody czołowej. Nie mogłem do niego dotrzeć za nic w świecie (nie miałem odpowiednich narzędzi), ale wygiąłem go z drogi i zgiąłem z powrotem, kiedy skończyłem. Jeśli możesz go usunąć, tym lepiej, jeśli nie, mój sposób pomoże.
Uwaga: MUSISZ usunąć go z drogi, aby uzyskać dostęp do węża i zaworu.

Oto lepszy widok zacisku, który musisz ścisnąć i przesunąć w górę. W tym miejscu przydadzą się szczypce zagięte. Zanim usuniesz wąż, spryskaj trochę PB Blaster, aby poluzować PCV. Zostawiłem go na około 10 minut, zanim go spłukałem, a następnie wszedłem z moimi narzędziami, aby go wyjąć.

Ustaw swoje narzędzia:

Stary zawór PCV był ciasny, ale wyszedł wystarczająco łatwo. Tak to wyglądało. W każdym razie, kiedy go wyjmiesz, zauważysz podkładkę zgniotową (chyba że masz szczęście, że wyjdzie z zaworem) w miejscu, gdzie siedział zawór. Wziąłem długi śrubokręt płaski i postukałem w jego koniec, aby poluzować tę podkładkę. Działało jak urok.
Wyjęty:

Podkładka zgniotowa (pozostała na bloku silnika):

Weź szmatę i wytrzyj obszar najlepiej jak potrafisz. Nie jestem pewien, kiedy następnym razem będę musiał wymienić zawór PCV, więc może być tam jeszcze kilka lat, więc lubię używać środka zapobiegającego zapiekaniu na gwintach, aby uniknąć irytacji w przyszłości. Weź trochę środka zapobiegającego zapiekaniu (patrz zdjęcie) i rozprowadź go wokół gwintów. Umieść nową podkładkę zgniotową i wkręć zawór palcami.

Po dokręceniu zaworu PCV umieść na nim wąż i użyj szczypiec, aby zacisnąć wąż w kierunku końca. Następnie zagnij (lub przymocuj ponownie) metalowy wspornik z powrotem na miejsce. Ponownie przypnij zielony uchwyt i gotowe!

Zapraszam do wypicia (opcjonalnego) piwa i cieszenia się. Nie mogę z całą pewnością powiedzieć, że zapobiegłem pewnym uszkodzeniom silnika, ale jest to tak tanie i mam dużo mil na moim sprzęcie, więc to nie może mu w najmniejszym stopniu zaszkodzić.
Mam nadzieję, że to pomoże komuś z R18! :dancingcoolsmiley: