8th Generation Honda Civic Forum banner

DIY: Automatische klimaatregeling

210K views 354 replies 110 participants last post by  john.a.barro  
#1 · (Edited)
Dus hier is het, de thread waar we allemaal op hebben gewacht. Automatische klimaatregeling die werkt!

Krediet is verschuldigd! Dus voordat ik verder ga, verdienen twee personen erkenning. Ik heb alleen het onderzoek dat ze hebben gedaan genomen en toegepast.

deltatechx heeft de eerste thread met echte informatie die ik tegenkwam. Hij heeft veel voorbereidend werk gedaan om uit te zoeken hoe de Hybrid-regeleenheid werkt en zelfs een aantal van de Hybrid-only-functies omzeild. Deze link brengt je naar zijn thread: http://www.8thcivic.com/forums/i-c-...al-security-navigation/103900-adding-auto-c-controls-my-lx-diy-coming-soon.html

estyle deed een enorme ontdekking. deltatechx had problemen met het inschakelen van de airconditioning. Het probleem is dat de Hybrid-verdamper-sensor werkt met een andere weerstand dan sommige van de andere modellen. De sensor stuurde geen goed signaal naar de module, wat op zijn beurt de juiste werking verstoorde. estyles onderzoek is te vinden op pagina 10 van de samengevoegde klimaatregelingsdraad: http://www.8thcivic.com/forums/inside-out/10819-automatic-climate-control-threads-merged-10.html

Dus wat is het nut van deze DIY? Het is de verzameling en organisatie van onderzoek door velen. Ik hoop dat iedereen baat heeft bij deze thread door de dingen te vinden die ze nodig hebben, zonder pagina na pagina giswerk te hoeven doorzoeken voordat ze de antwoorden vinden.

Ik zal in deze thread geen connectoren, depinnen of solderen behandelen. Als je deze conversie probeert, moet je hier in ieder geval enige ervaring mee hebben.

Mijn automatische klimaatregeling (ACC in het kort) conversie is gedaan op mijn 2010 Civic Si sedan. Hier is een lijst met de gebruikte benodigdheden:

• 2007 CSX Type S-regeleenheid met bedradingspigtails

• 2010 Civic Hybrid Vochtigheid/Binnentemperatuursensor
    Onderdeelnummer: 80590-SNC-A02

• 2010 Civic Hybrid Recirculatieregelmotor (met armen)
    Onderdeelnummer (alleen motor): 79350-SNE-A41

• 2010 Civic Hybrid Zonnestraalsensor Onderdeelnummer: 80510-SDA-A41

• 2010 Civic Hybrid Aspirator en slangen
    Onderdeelnummer (aspirator): 80534-S84-A41
    Onderdeelnummer (slang A): 80541-SNA-A40
    Onderdeelnummer (slang B): 80542-SNA-A40

• Buitentemperatuursensor (niet nodig op uitgeruste modellen) Onderdeelnummer: 80525-S30-941

Uit mijn onderzoek blijkt dat elke sedan Civic al de benodigde verdamper-sensor (ook wel thermistor genoemd) heeft. Als je echter een coupé hebt, moet je deze vervangen. Onderdeelnummer: 80560-SNA-A01

Als je een Hybrid-regeleenheid gebruikt, heb je een kachelkernsensor nodig, onderdeelnummer: 80550-SNC-A41

De armen voor de recirculatiemotor heb ik opgepikt van een kapotte ventilatormotor die ik op eBay heb gekocht. Helaas is dat de enige manier om de armen te kopen. Ik neem aan dat als iemand handig genoeg is, hij zijn eigen armen zou kunnen maken. Ik zal later gedetailleerde foto's en metingen ervan plaatsen.

Ik heb wat onderzoek gedaan en hier is wat compatibiliteit voor onderdelen als gebruikers naar gebruikte items willen zoeken. Houd er rekening mee dat de onderdelen afkomstig moeten zijn van een compatibel voertuig dat af fabriek met ACC was uitgerust.

Sommige van de sensoren werden gebruikt op andere Honda-voertuigen. Als je gebruikte onderdelen koopt, kun je ze zoeken van deze modellen:
  • Buitentemperatuursensor: 03-12 Accord, 05-07 Accord Hybrid, 06-12 Civic, 03-12 Civic Hybrid, 06-12 Civic NGV, 05-12 CR-V, 11-12 CR-Z, 11-12 Crosstour, 00-12 Insight, 11-12 Odyssey, 06-12 Ridgeline, 06-09 S2000

• Recirculatiemotor: 08-11 CR-V

• Aspirator Slang B: 08-11 CR-V

• Zonnestraalsensor: 03-07 Accord, 05-07 Accord Hybrid, 08-11 CR-V

• Aspirator: 98-12 Accord, 05-07 Accord Hybrid, 08-12 CR-V, 00-12 Odyssey, 06-08 Pilot, 06-12 Ridgeline, 10-12 Crosstour

Sommige modellen van Civics worden geleverd met dezelfde verdamper-sensor als de Hybrid (mijn Si bijvoorbeeld). Uit mijn onderzoek tot nu toe blijkt dat de coupés een compleet andere sensor gebruiken dan de sedans. De meeste sedans lijken dezelfde sensor te gebruiken als de Hybrid.

Dus de klimaatregelingsmodule. De Hybrid is blauw, de basis CSX is blauw en de CSX Type S en Civic Type R zijn rood. Ik stel voor om een CSX-module te kopen die van toepassing is op de interieurkleur van je voertuig. De Hybrid-module vereist extra stappen die worden vermeden met de CSX-modules. Een belangrijk detail: haal de bedradingspigtails en de connectoren. De standaardconnectoren werken NIET in de ACC-modules.

Ik heb geprobeerd de kleur van mijn blauwe Hybrid-module naar rood te converteren. Daarbij heb ik het LCD-scherm gebarsten, verbrijzeld en vernietigd. Om het LCD-scherm goed te tinten, moet het scherm van de printplaat worden gesoldeerd. Het is mogelijk dat dit kan worden voltooid, maar ik weet het niet zeker.

Laten we beginnen met het toevoegen van de module. Je moet de bedradingspinnen van de OEM-connector naar de ACC-moduleconnector verplaatsen. Ik zal het jullie allemaal gemakkelijk maken. De eerste kolom is van de handmatige bedieningselementen, de tweede kolom is voor de ACC-bedieningselementen. Verplaats de pinnen van de OEM-connector naar de nieuwe.

#1 BLK --> #7 BLK
#2 BRN --> #8 BRN
#3 ORN --> #23 ORN
#4 LT GRN --> #22 LT GRN
#5 PUR --> #21 PUR
#6 BLU --> #20 BLU
#7 BLU --> #14 BLU
#8 YEL --> #13 YEL
#9 BLANK
#10 BLANK
#11 BRN --> #6 BRN/BLU
#12 RED --> #17 RED
#13 RED --> #19 RED
#14 WHT --> #10 WHT
#15 GRN --> #12 GRN
#16 ORN --> #15 ORN
#17 PUR --> #16 PUR
#18 GRY --> #27 GRY
#19 LT BLU --> #9 LT BLU
#20 BLANK
#21 BLK --> #5 BLK
#22 BRN --> #2 BRN
#23 LT GRN --> #3 LT GRN
#24 GRY --> #1 GRY

Heb je die draden omgeschakeld? Goed. Een groot deel is voltooid.

Nu komen we bij de leuke dingen. Omdat je je dashboard al uit elkaar hebt gehaald, verwijder je de toerentellergroep en zet je deze opzij. We moeten drie draden op de toerentellerconnector aftappen en ze naar de ACC-module, B-CAN en de twee draden voor de buitentemperatuursensor leiden. De B-CAN is een roze draad op pin nummer 21. (Ik ben dit aan het bewerken terwijl ik op mijn werk ben, dus ik zal de details later toevoegen).

Verder, de zonnestraalsensor moet worden toegevoegd. Nogmaals, aangezien we het grootste deel van het dashboard al uit elkaar hebben gehaald, verwijder je het gedeelte dat de snelheidsmetergroep bedekt. Een stekker in het dashboard waar de sensor komt, moet worden verwijderd, evenals de snelheidsmetergroep. Neem een lange platte schroevendraaier, plaats deze in het vierkante gat aan de rechterkant, achter de snelheidsmetergroep, en druk omhoog. De stekker zou eruit moeten springen (en waarschijnlijk wegvliegen). Voor de sensor heb je een stekker nodig met twee draden die van het uiteinde komen. Sluit de connector aan op de sensor en voer vervolgens de draden door het gat waar de sensor in gaat. Doe dit eerst, want het is onmogelijk om de connector daarna aan te sluiten. Leid de draden uit het vierkante gat en vervolgens naar de ACC-connector.

Dat is alles voor één nacht. Ik zal de rest in het weekend en het begin van volgende week toevoegen met foto's van alles. De volgende berichten worden gereserveerd voor bedradingsschema's.

Veel plezier!

Image

#10 · (Edited)
Ik wou dat dat scherm blauw was
Er zijn blauwe schermen beschikbaar! Mijn auto is echter een Si, dus ik wilde dat het scherm overeenkwam met de rest van het interieur. Geschatte kosten voor het project: $300 (Ik zal mijn bonnen opgraven en ze zaterdag opsplitsen, inclusief waar je onderdelen **** krijgen)De kosten van onderdelen hangen af van of je gebruikt of nieuw koopt. Al mijn sensoren waren nieuw. De CSX Type S-module was het duurste onderdeel met een gemiddelde prijs van $200. De Hybrid-modules gaan voor ongeveer $70 en de basis CSX (blauwe) modules gaan voor ongeveer $130. Hangt er maar net vanaf welke setup je kiest. De Hybrid-modules vereisen meer werk, zoals ik zaterdag zal uitleggen. Geschatte tijd voor de voorbereiding: 3 uur Geschatte tijd voor installatie: 2 uur Ik ben een langzame werker en ik besteed extreem veel aandacht aan details, dus sommigen kunnen het sneller voltooien. Ik ging ook voor een zo fabrieksmatige installatie als ik kon.

#18 · (Edited)
Bedankt voor alle subs en complimenten! Ik ben blij dat het daadwerkelijk werkt en dat 8th Civic-eigenaren eindelijk voor de mod kunnen gaan!

De eerste keer gebruikte ik een hybride besturingsmodule en liep ik tegen veel kleine problemen aan. Toen alles gezegd en gedaan was, kreeg ik de aircocompressor niet aan de praat. Hij sloeg een paar minuten aan, ging dan weer uit en dan weer aan. Toen ik de CSX-module installeerde, werkte hij feilloos.

Min of meer heb ik de ACC gedaan om anders te zijn. Ik vind het persoonlijk geweldig om OEM-onderdelen van een andere Honda aan mijn Civic toe te voegen om hem net iets meer te laten opvallen. Het heeft de automatische functie waarbij je in wezen de gewenste temperatuur instelt en het dan laat gaan. Mijn Pilot had dat en ik heb het nooit gebruikt. Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat het willen van het scherm voor de bediening de vijfjarige in mij naar boven haalt. :)

#20 ·
Ik heb al mijn drie modules op eBay gekocht. Eén Hybrid, één basis CSX en één CSX Type S. Al mijn sensoren heb ik gloednieuw gekocht en ik heb de connectoren afgeknipt van overgebleven dashboard-harnassen die ik op mijn werk en thuis heb liggen.

#24 ·
Als ik een constante bron van de sensors connectoren kan vinden, zou ik PNP-harnassen voor leden maken. Helaas zijn de specifieke connectoren moeilijk te verkrijgen, althans op dit moment. De module is het duurste onderdeel, gevolgd door de vochtigheidssensor.

#26 ·
Ik heb dat uit veel bronnen gehoord, maar mijn Honda-onderdelencatalogus laat zien dat ze met handmatige bediening worden geleverd. Nieuwsgierig.