8th Generation Honda Civic Forum banner

1 - 20 of 82 Posts

·
Registered
Joined
·
1,756 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
EDIT: Build thread here! http://www.8thcivic.com/forums/car-builds/256023-my-little-hybrid-warning-lots-pictures-56k-go-away.html#post9604221



Not sure what to call this, or where I should post this but this is just used as a personal note for myself :) Thought it might be nice to share it too

Little background info; I'm a high school student still , got this 2009 Taffeta white Honda Civic Hybrid as a gift from my parents :) I would of much preferred an SI, but it's a gift and not a choice so I'm happy with what I have. I doubt I can do much to the engine , so for now I'm going to focus on making it look nice first ..

Purchased August 2010 brand new from a Richmond Honda dealer;


Looks so much cleaner without the civic and hybrid emblems :) Pic taken on a really cold morning


LED DRL's installed, interior LED's hooked up to my low beams :)


[Oct 02 2010], had a hood swap with a nice guy on revscene :) Seibon CF hood . Pic taken on a cloudy day ): Gotta find a sunny day to take a nice pic


Some better pics :)



[Oct 26, 2010] My gf's Nikon cam, love the quality even though it was taken on a cloudy day ): I suck at using these cams haha


Rims~ XXR 525's 16x7 +38


Wish my license plate was actually like this :\ did a temp thing, thinking about making it permanent EDIT: Done :)



authentic JDM $150 pieces of red plastic.. wooo


Dec 1 Figured out that the color of my car is a tri coat so couldn't paint the spoiler myself.. brought it into a shop to get it painted and installed . Wrapped the top piece in carbon fiber myself and put 3 layers of clear , looks pretty nice :)



What I've done so far.. it's not much but it's slowly growing!


April 19 2011 Wow it's been a while, forgot all about this thread till it got bumped haha.
Quick update; got new wheels, wrapped a few pieces, and took off the chrome accents on door handles, and also replaced the decal with a red 'i' and black '-vtec sohc'




Before I wrapped my chrome grill piece in gloss black;


Pics of my wheels :) Soon to be lowweredd



Can't remember why I edited this pic, it was taken 2 months ago though lol



Exterior
Took off the CIVIC + Hybrid Emblems
Seibon CF Hood
JDM Window Visors
8000k HID Low Beams
Advan RS 18x8 +40 Replica wheels
JDM H Emblems
Mugen RR 4 piece wing w/ carbon fiber wrapped top piece
Red pinstripe on grill
Foglights w/ 3k HIDs
CF wrapped rear chrome license plate trim
Gloss black wrapped front chrome grill

Interior:
Blue LED's under the dash
Blue 12 LED dome lights
White LED map lights
JDM Blue H steering wheel emblem


MORE PICS in my garage :) http://www.8thcivic.com/forums/civic_garage/1380
And here!
http://www.8thcivic.com/forums/members/74937-albums4725.html
 

·
Registered
Joined
·
106 Posts
All good, but chrome and vtech decals... that's gotta be gone. either way your choice. I like your attitude about this car :) one day you will get yourself an SI, and will use this one as DD :D
 

·
Registered
Joined
·
87 Posts
Too each his own.. I just picked up the same color hybrid at the end of august.. I have my stuff for the car readt, but I have to wait to show it off haha. Low key.. Good luck with your build
 

·
Registered
Joined
·
61 Posts
Like other people said, I'd get rid of the vtec stickers and chrome crap. Stickers in general are kind of tacky, especially ones that indicate your car is a certain model when it obviously isn't. As for the intake and exhaust stuff, its probably just a waste of money, unless your parents are just shoveling you free money and you dont care. You're just going to look loud and stupid as minivans pull away from you at stoplights.
 

·
Registered
Joined
·
1,756 Posts
Discussion Starter #15
hybrid's do have a vtec engine actually. I'm not going to try and make my car fast by any means, just do what I can to get a bit more accel so maybe minivans won't pull away from me at stoplights .. lmao

Blue license plate lights? You may want to look into this... Blue/Red lights are illegal on anything besides police cars.
ah.. forgot about that . I think I've seen a lot of people with white - blueish leds for their license plate lights , I guess I'm going to wait until my order comes in and see how blue mines really are

hiphapasole said:
Too each his own.. I just picked up the same color hybrid at the end of august.. I have my stuff for the car readt, but I have to wait to show it off haha. Low key.. Good luck with your build
Thanks :) good luck with yours, cant wait to see it haha
 

·
Registered
Joined
·
28,275 Posts
hybrid's do have a vtec engine actually. I'm not going to try and make my car fast by any means, just do what I can to get a bit more accel so maybe minivans won't pull away from me at stoplights .. lmao
Some mini-vans will even pull away from SIs. :shrug:
 

·
Registered
Joined
·
28,275 Posts
Off-the-line the r18 and Si are about the same. The Hybrid is a little slower. At speed, the Si pulls ahead, with the R18 a little behind it, and the HCH a little further ways behind.
 

·
Registered
Joined
·
1,756 Posts
Discussion Starter #19
Some mini-vans will even pull away from SIs. :shrug:
Lol, I wouldn't mind driving one of those mini vans xD

mikeyfa5 said:
I have an Si, and sometimes I wish I had a hybrid. I mean, it can't be THAT much slower than an Si.
Wanna trade? Lols , considering how a Si is almost double the HP of a hybrid I'm guessing there's quite a bit of difference ):
 

·
Registered
Joined
·
1,246 Posts
Lol, I wouldn't mind driving one of those mini vans xD


Wanna trade? Lols , considering how a Si is almost double the HP of a hybrid I'm guessing there's quite a bit of difference ):
lol, don't you hate it when parents just buy stuff for you out of nowhere without telling you!

There are quite a few people that are willing to trade their si for your car.
 
1 - 20 of 82 Posts
Top