8th Generation Honda Civic Forum banner

Dichtstbijzijnde/beste plek om het achteruitsignaal af te tappen

14K views 7 replies 2 participants last post by  BlurpleFG1  
#1 · (Edited)
Ik heb een 2011 LX coupé en ik heb op de forums gezocht naar een goede plek om de achteruitrijdraad aan te sluiten op mijn Pioneer AVH-X4700BS. Uiteraard kan ik er vanaf de achterkant van de auto bij de achteruitrijlichten bij, maar er zijn betere manieren. Ik las dat er een manier was om het achteruitsignaal van de zekeringkast van het voetenpaneel te halen. Kan iemand dit toelichten of een beter alternatief bieden? Ik ben vrij nieuw met autobedrading, dus foto's zouden fijn zijn.

ps. Ik ben niet helemaal tegen het splitsen van draden, maar ik zou het liever niet doen.

bewerken: Ik heb de zekeringgids bekeken en deze vermeldt geen achteruitsignaal http://www.8thcivic.com/forums/i-c-e-electrical-security-navigation/2286-fuse-wire-guide.html

#4 ·
Ja, dat is het. De gemakkelijkste plek om bedradingsschema's te bekijken is online. Er is een linkpost op deze site. Het is voor het modeljaar 06, maar kan worden gebruikt voor alle sedans van de 8e generatie. Ik gebruik het voor mijn 09 coupe, maar niet alles staat vermeld. Ik heb ook de meeste Honda/Acura-handleidingen op cd. Indien absoluut noodzakelijk, ga ik naar een Honda-dealer en log ik in op een ongebruikte computer.

#6 ·
Zoals te zien is in de onderstaande afbeelding, gaat het handmatige trans-achteruitsignaal van de schakelaar die op de trans is gemonteerd naar connector F, pin 7 (achterkant van de zekeringkast) naar connector E, pin 15 (voorkant van de zekeringkast).

Ik heb het (E15) verschillende keren gebruikt om achteruitrijcamera's te activeren en relais te activeren.

Als je het niet aan de praat krijgt, controleer dan of je achteruitrijlichten daadwerkelijk werken in de achteruit.

#7 · (Edited)