8th Generation Honda Civic Forum banner
21 - 40 of 93 Posts
Goede vondst pumpdog vraag voor jou of iemand, ik heb een 06 Ex zonder navi maar met de waardeloze standaardversterker met 7 speakers / 8'' sub en ik ga aftermarket AVIC-N3
Aftermarket subs speakers etc etc .... wat is het beste wat ik moet doen?

A) nieuwe speakerdraad van speakers naar versterker en van versterker naar rca > AVIC-N3

B) de standaard bedrading gebruiken? hoe wat moet ik doen? ik wil geen LOC omdat ik al betere aftermarket upgrade spullen heb......

Pumpdog said:
2006 Honda Civic Audio Wiring Diagram​
:Radio Harness
+12V DC Constant White
Switchedd Accessory Violet
Ground Black
Power Antenna Gray
Remote Turn On Light Blue
Illumintation Red/Black or Gray
Left Front + Light Green
Left Front - Pink
Right Front + Gray
Right Front - Brown
Left Rear + Yellow
Left Rear - Brown
Right Rear + Blue
Right Rear - Orange

:Amplifier Outputs
Remote Turn On Light Blue
Left Front Mid + Light Green
Left Front Mid - Pink
Right Front Mid + Gray
Right Front Mid - Brown
Left Rear Mid + Yellow
Left Rear Mid - Brown
Right Rear Mid + Blue
Right Rear Mid - Orange
Subwoofer 1 + Green
Subwoofer 1 - Red

:At Speakers
Left Front Tweeter + Red
Left Front Tweeter - Green
Right Front Tweeter + Pink
Right Front Tweeter - Blue
mach142 said:
Ik krijg volgende week een 07 Sedan. Ik wil de OEM-versterker toevoegen voor meer vermogen plus de toevoeging van een subwoofer. Heeft iemand informatie over Honda-onderdeelnummers, leveranciers en de kosten van de versterker?
vergeet de standaard sh!T:pat: :eek:hnoes: en besteed datzelfde bedrag aan goede aftermarket spullen:laughing: :thumb: zelfs ik weet waar ik betere deals kan krijgen dan CC/bb neem contact met me op

Dus... even ter verduidelijking van wat ik hier lees. Om mijn versterker en woofers in mijn Si te plaatsen met de standaard stereo-installatie, zou ik de draad van de standaard 8" subwoofer kunnen trekken, deze door een LOC leiden en in de versterker steken? Of zou ik de luidsprekerdraden moeten gebruiken vanwege de fabrieks-subwooferversterker?

Even om zeker te zijn dat ik het goed begrijp, ik heb nog nooit een installatie gedaan op een standaard systeem zonder RCA-voorversterkers...

Hallo, ik heb een 06 LX coupé. Ik ben het hele audiosysteem aan het vernieuwen, behalve de tweeters die gewoon hergebruikt worden. Mijn vraag is: als ik de draden van de versterker naar de luidsprekers trek, kan ik ze dan aansluiten op de uitgangen van de standaard versterker? Ik denk dat ik dezelfde draaddikte zal gebruiken, maar ik weet niet zeker welke maat er in de auto zit. Is dat een goed idee?

pittcwhite said:
Hé jongens

Weet iemand hoe ik de fabriekssubwoofer aan de praat krijg met een Pioneer AVIC-N1? Ik heb hem laten installeren en de jongens vertelden me dat ze hem niet aan de praat konden krijgen... ze zeiden iets over dat de ohms niet overeenkwamen of zo, kan iemand me ALSJEBLIEFT helpen????????
Ik ben een vergelijkbaar probleem tegengekomen met een andere auto... de fabriekspeakers waren 2 ohm en de aftermarket stereo was 8 ohm... ze zouden niet werken... Ik geloof dat je een aftermarket versterker **** aansluiten die gemaakt is voor subs die 2 ohm draaien om alleen de subs van stroom te voorzien. (als dat het probleem is)

Pumpdog said:
2006 Honda Civic Audio Wiring Diagram​
:Radio Harness
+12V DC Constant Wit
Switchedd Accessory Paars
Ground Zwart
Power Antenna Grijs
Remote Turn On Lichtblauw
Illumintation Rood/Zwart of Grijs
Left Front + Lichtgroen
Left Front - Roze
Right Front + Grijs
Right Front - Bruin
Left Rear + Geel
Left Rear - Bruin
Right Rear + Blauw
Right Rear - Oranje

:Amplifier Outputs
Remote Turn On Lichtblauw
Left Front Mid + Lichtgroen
Left Front Mid - Roze
Right Front Mid + Grijs
Right Front Mid - Bruin
Left Rear Mid + Geel
Left Rear Mid - Bruin
Right Rear Mid + Blauw
Right Rear Mid - Oranje
Subwoofer 1 + Groen
Subwoofer 1 - Rood

:At Speakers
Left Front Tweeter + Rood
Left Front Tweeter - Groen
Right Front Tweeter + Roze
Right Front Tweeter - Blauw
Ik heb een Si met stuurwielbediening. Enig idee welke draden op de kabelboom de stuurwielbediening zouden zijn? Ik kan er geen informatie over vinden. Ik zie dat mensen deze hebben toegevoegd aan Lx- en Dx-modellen, maar ik gebruik een Eclipse cd-speler die ermee zal werken als ik kan uitzoeken welke draden het zijn.

hiphopaddict said:
Ik heb een Si met stuurwielbediening. Iemand een idee welke draden op de kabelboom de stuurwielbediening zouden zijn? Ik kan er geen informatie over vinden. Ik zie dat mensen deze hebben toegevoegd aan Lx- en Dx-modellen, maar ik gebruik een Eclipse CD-speler die ermee zal werken als ik kan uitzoeken welke draden het zijn.
ga naar www.teamfd.com.ph klik op het teamfd forum onder de electrical je zult wat je nodig hebt.

2006 Honda Civic Audio Bedradingsschema​
:Radiokabelboom+12V DC Constant WitGeschakelde Accessoire PaarsMassa ZwartStroomantenne GrijsRemote Turn On LichtblauwVerlichting Rood/Zwart of GrijsLinks voor + LichtgroenLinks voor - RozeRechts voor + GrijsRechts voor - BruinLinks achter + GeelLinks achter - BruinRechts achter + BlauwRechts achter - Oranje:VersterkeruitgangenRemote Turn On LichtblauwLinks voor Midden + LichtgroenLinks voor Midden - RozeRechts voor Midden + GrijsRechts voor Midden - BruinLinks achter Midden + GeelLinks achter Midden - BruinRechts achter Midden + BlauwRechts achter Midden - OranjeSubwoofer 1 + GroenSubwoofer 1 - Rood:Bij luidsprekersLinks voor Tweeter + RoodLinks voor Tweeter - GroenRechts voor Tweeter + RozeRechts voor Tweeter - Blauw

tweeter-uitgangen

Elders op deze site las ik dat die oem-versterker aparte tweeter-uitgangen heeft, maar het bedradingsschema zegt dat je het tweeter-signaal bij de luidspreker moet halen in plaats van bij de versterker. Weet iemand waarom dit zo is? Als ik het tweeter-signaal (na de versterker) nodig heb, kan ik het dan bij de versterker halen of moet ik het bij de luidspreker halen?

Ik weet dat de tweeter zijn signaal niet van de mid-driverdraad krijgt (geen inline crossover van de front mid naar de tweeter).

Alle hulp wordt gewaardeerd. Weet iemand ook waar de subwoofer en de front mid worden overgestoken? Bedankt.

07 civic

ja, ik probeer een tv, cd-speler in het dashboard van mijn vriendin 2007 civic ex te installeren en ik heb alles eruit gehaald, ik heb alleen een bedradingsschema nodig zodat ik alles kan matchen. Ik heb nog nooit een harnas met 2 lijnen erop gezien. Dus kan iemand helpen?

21 - 40 of 93 Posts